تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سخنگوی وزارت خارجه:

پیشنهاد ظریف برای مبادله زندانیان، ارتباطی به انگلیسی‌ها ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: پیشنهاد مطرح شده از سوی وزیر امورخارجه در مورد مبادله زندانیان مربوط به زندانیان ایرانی و آمریکایی است و این پیشنهاد ارتباطی به انگلیسی‌ها ندارد.

رویداد۲۴ سید عباس موسوی در پاسخ به پرسشی در خصوص پیشنهاد مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی توسط محمد جواد ظریف و اظهارات مقامات انگلیسی و مطرح کردن نام برخی زندانیان دوتابعیتی ایرانی - انگلیسی اظهار کرد: آنچه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک مطرح کرده مربوط به زندانیان ایرانی در آمریکا یا کسانی که به خواست آمریکا در دیگر کشور‌ها بازداشت شدند با چند مجرم آمریکایی در ایران بود و اصولاً آن پیشنهاد ارتباطی به آنان نداشت؛ چرا که پرونده مورد نظر مقامات انگلیسی کاملاً متفاوت و مسئولیت وضعیت آن هم برعهده دولت انگلیس است.

محمد جواد ظریف در سخنان اخیر خود در مؤسسه جامعه آسیا در نیویورک گفته بود: آنچه که من می‌توانم به عنوان وزیر خارجه انجام دهم، این است که این پیشنهاد را علناً روی میز مذاکرات بگذارم؛ بیایید آن‌ها را تبادل کنیم. تمام افرادی که در زندان‌ها هستند، چه در آمریکا، چه در کشور‌های دیگر و منتظر استرداد به آمریکا هستند، ما معتقدیم که اتهامات علیه آن‌ها ساختگی است و در مقابل آمریکا نیز معتقد است که اتهامات علیه زندانیان در ایران ساختگی است.

در واکنش به این سخنان وزیر خارجه کشورمان، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن مخالفت با پیشنهاد ظریف مدعی شده بود که بین وضعیت "نازنین زاغری" و "نگار قدس کنی" که گفته شده بود امکان تبادل آن‌ها وجود دارد «تفاوت‌های بزرگی» وجود دارد.

نگار قدسی کنی، یک شهروند ایرانی مقیم استرالیا است که سال ۱۳۹۶ به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا بازداشت شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان