تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟/ شانس قهرمانی مدعیان چقدر است؟

لیگ برتر به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود و هنوز به جز پرسپولیس، تیم‌های استقلال تهران، سپاهان اصفهان، پدیده مشهد و تراکتورسازی برای قهرمانی شانس دارند.

رویداد۲۴ امروز چهارشنبه هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران برگزار می‌شود و در نهایت هر تیم فقط سه بازی دیگر دارد تا تکلیف قهرمان لیگ مشخص شود.

تا اینجا، پرسپولیس تهران توانسته بهتر از سایر رقبای خود نتیجه بگیرد و بزرگترین مدعی لیگ معرفی شود. با این حال سخت‌ترین بازی پرسپولیس هنوز باقی مانده است. این تیم باید در تبریز به مصاف تراکتور برود که سه تیم استقلال، سپاهان و پدیده را در تبریز شکست داده است و هیچ کدام از مدعیان بزرگ لیگ برتر نتوانسته‌اند از این تیم امتیازی بگیرند.

اما سطح دشواری و آسانی بازی‌های باقی مانده لیگ را می‌توان با قرینه بازی‌های نیم فصل اول مقایسه کرد. البته در دور برگشت جای مهمان و میزبان عوض خواهد شد. اما بهترین سند برای پیش بینی سه هفته آینده خواهد بود.

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟/ شانس قهرمانی استقلال و تراکتورسازی چقدر است؟

شانس طلایی پرسپولیس

به گزارش رویداد۲۴ پرسپولیس در نیم فصل اول در سه بازی نهایی ۷ امتیاز به دست آورد. آن‌ها در تهران با تراکتورسازی مساوی کردند، در تبریز ماشین سازی را بردند و در تهران پارس جنوبی جم را شکست دادند. تکرار این امتیاز، پرسپولیس را به سومین قهرمانی پیاپی خواهد رساند و این تیم را تبدیل به پرافتخارترین تیم فوتبال ایران خواهد کرد. اما در دور برگشت پرسپولیس بازی دشواری با تراکتور دارد. ضمن اینکه از این سه بازی، فقط یک بازی آن‌ها در تهران برگزار خواهد شد. اگر آن‌ها از تراکتور شکست بخورند و در دو بازی آخر، یک تساوی به دست بیاورند، در این حالت سپاهان هم می‌تواند نیم نگاهی به قهرمانی داشته باشد. اگر دو شکست و یک پیروزی به دست بیاورند، یا بازی‌های باقی مانده را مساوی کنند و ببازند، در این صورت به تراکتور، استقلال و حتی سپاهان هم شانس قهرمانی می‌دهند.

پرسپولیس، جز چالش میزبانی، با یک مشکل بزرگ دیگر هم رو به رو است. این تیم باید در این مدت در دو بازی آسیایی و نیمه نهایی جام حذفی ایران هم حاضر شود. نبردی سخت برای پیروزی در سه جام که البته وضعیت این تیم در آسیا اصلا مساعد نیست و در قعر گروه چهارتیمی قرار گرفته اند.

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟/ شانس قهرمانی استقلال و تراکتورسازی چقدر است؟

استقلال ۹ امتیازی

از میان مدعیان لیگ برتر، استقلال تهران در نیم فصل اول تنها تیمی بود که سه بازی آخر خود را برنده شده بود. آن‌ها ۵ گل در رشت به سپیدرود زدند و سه گل در تهران به صنعت نفت آبادان و اتفاقا بر خلاف پرسپولیس، دو بازی در تهران و یک بازی در آبادان دارند. آن‌ها البته هم درگیر آسیا هستند و هم اختلافات داخلی دارند. تماشاگران این تیم از یک طرف عصبانی هستند که دربی را باخته‌اند و از طرف دیگر ناراحت هستند که با پیروزی مقابل سپاهان، راه قهرمانی رقیب را هموار کرده‌اند. اما حالا فرهاد مجیدی محبوب آبی‌ها سرمربی تیم شده و شاید به خاطر او، طرفداران استقلال به استادیوم هجوم بیاورند.

خودشان می‌گویند شانس بالایی برای قهرمانی ندارند، اما اگر امشب اختلاف دو تیم به سه امتیاز برسد، باز هم آبی‌ها شانس قهرمانی نخواهند داشت؟ استقلال با ۹ و حتی شاید با ۷ امتیاز، قهرمان لیگ شود. اما باید آروز کند پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های پیش رو، خیلی بد باشند!

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟/ شانس قهرمانی استقلال و تراکتورسازی چقدر است؟

تراکتور بعد از فروزان!

به گزارش رویداد۲۴ قرمز‌های تبریز، در سه بازی آخر نیم فصل اول چهار امتیاز به دست آوردند. با این امتیاز جامی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت. آن‌ها این هفته با پرسپولیس، هفته آینده با پارس جنوبی باز هم در تبریز و هفته آخر با فولاد در خوزستان بازی دارند. بازی اول و سوم برای آن‌ها دشوار است به خصوص اینکه این تیم سه شکست پیاپی را تحمل کرده است و از نظر روحی، بسیار شکننده شده اند و تماشاگران این تیم فشار مضاعفی به مدیریت باشگاه وارد می‌کنند. دروازبان مطمئنی ندارند، اما در همین نیم فصل دوم و قبل از سه شکست، رکورد ۵ برد پیاپی را داشته‌اند. هیچ نتیجه‌ای جز سه برد، نمی‌تواند تراکتور را قهرمان لیگ کند، اما کمی تزلزل، رتبه چهارمی را هم از این تیم می‌گیرد.

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟/ شانس قهرمانی استقلال و تراکتورسازی چقدر است؟

سپاهان و راه دشوار امیر

تیم سپاهان رتبه دوم لیگ را دارد. اما قعله نویی بهتر از همه می‌داند که شانس بالایی برای قهرمانی این تیم در لیگ وجود ندارد. این تیم این هفته باید به مصاف ماشین سازی برود. فشار سپاهانی‌ها به ماشین سازی، فرصت را برای پرسپولیس فراهم می‌کند که هفته آینده با شکست دادن ماشین سازی به قهرمانی نزدیک‌تر شوند. این همه ماجرا نیست. هفته بعد سپاهان باید در مشهد با پدیده مسابقه بدهد. تیمی که امید سهمیه و امید کمرنگ قهرمانی دارد و هفته قبل هم استقلال را شکست داد.

آن‌ها در نیم فصل اول پدیده را شکست دادند و در دو بازی دیگر که خارج از اصفهان بود مساوی گرفتند. ۵ امتیاز البته در حالت سه باخت پرسپولیس و ناکامی تراکتور و استقلال، سپاهان را قهرمان می‌کند، اما آن‌ها برای گرفتن ششمین جام و حفظ عنوان بهترین تیم لیگ برتر، به چیزی بیشتر از ۵ امتیاز نیاز دارند.

کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟/ شانس قهرمانی استقلال و تراکتورسازی چقدر است؟

پدیده نیم فصل اول!

پدیده نیم فصل اول پنج برد پیاپی کسب کرد و به مدد آن ده هفته در صدر لیگ ایران بود. تا اینجا پدیده ده هفته، پرسپولیس یازده هفته، سپاهان ۵ هفته و سایپا فقط هفته اول در صدر لیگ ایران قرار داشته اند. سایپا، سپاهان و ماشین سازی رقبای پدیده در سه بازی آخر هستند که هیچکدام رقیب ساده‌ای به شمار نمی‌روند و نیم فصل اول فقط چهار امتیاز برای پدیده آورده داشتند. فقط معجزه شکست همزمان چهار تیم بالا در اکثر بازی‌ها، می‌توان پدیده را قهرمان لیگ کند!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان