تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سخنگوی وزارت خارجه:

حقوق بشر از نظر آمریکا به کالایی برای خریدوفروش تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از نظر آمریکا، مواضع حقوق بشری که قبلاً ابزاری سیاسی بود، حالا به کالایی برای خرید و فروش هم تبدیل شده است.

حقوق بشر از نظر آمریکا به کالایی برای خریدوفروش تبدیل شده است

رویداد۲۴ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه همتای آمریکایی خود، گفت: برای همه دنیا روشن شده که رژیم آمریکا نه اعتقادی به حقوق بشر دارد و نه از هیچ وجاهت اخلاقی و مشروعیتی برای دخالت در اینگونه مسائل برخوردار است تا ژست حقوق بشری بگیرد.

وی گفت: سکوت شرم آور وزارت خارجه آمریکا در قبال گردن زدن و به صلیب کشیدن ۳۷ نفر فعال سیاسی و اقلیت مذهبی در عربستان جدیدترین مثال برای این واقعیت است که از نظر آمریکا، مواضع حقوق بشری که قبلاً ابزاری سیاسی بود، حالا به کالایی برای خرید و فروش هم تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تروریسم اقتصادی آمریکا از طریق تحریم‌های کور علیه یک ملت بزرگترین و گسترده‌ترین نقض حقوق اقتصادی و اجتماعی بشر است.

موسوی تاکید کرد: رعایت حقوق بشر برای همه کشورها لازم است؛ آمریکا با پرونده سیاهی که به لحاظ حقوق بشری در داخل و خارج آمریکا دارد، ضرورت دارد یک بازنگری فوری در این خصوص انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقض مستمر حقوق اقلیت‌های نژادی و مذهبی در داخل آمریکا و صادرات میلیاردی اسلحه برای کشتار غیر نظامیان تا شکنجه در زندان‌های مخوف و اعمال یکجانبه تحریم‌های بی رحمانه علیه سایر ملت‌ها تنها بخشی از این کارنامه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایرانیان نیازی به حمایت‌های فریبکارانه و جنگ افروزانه آمریکا ندارند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان