تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

برنامه دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین کلنگی است و با آن مخالفیم

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که برنامه دولت در زمینه سهمیه‌بندی بنزین در شرایط فعلی، کلنگی است و مجلس با آن مخالفت خواهد کرد.
برنامه دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین کلنگی است و با آن مخالفیم
رویداد۲۴ سیدحسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به بهترین راه‌حل‌ها برای سهمیه‌بندی بنزین به گفت: چند سال است که بررسی مقوله هدفمندی یارانه‌ها در مجلس مطرح شده و این موضوع تنها به یارانه بنزین ختم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مسائل مربوط به هدفمندی یارانه‌ها باید به طور کلان ساماندهی شود اظهار داشت: اگر بخواهیم به شکل کلنگی عمل کنیم و هر بار بیاییم و یک تصمیمی را در مقطعی نامناسب بگیریم به کشور ضرر زده‌ایم چرا که در حال حاضر برخی از تجار ما به دنبال بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌های خود هستند.

نماینده شاهرود در مجلس دهم با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود تا افزایش بنزین را به صورت پلکانی عملیاتی کند بیان داشت: ما بار‌ها اصرار داشتیم که دولت یارانه‌ها را هدفمند کند، اما زیر بار این مسئله نرفت. با این حال ما قائل به این هستیم که حامل‌های انرژی باید ساماندهی شود، اما به یک باره آن هم در این وضعیت به هیچ وجه به صلاح نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: همچنین ما باید بحث ارز، طلا، مسکن و گران شدن اجناس را با هم و در یک پازل ببینیم. شاید با افزایش قیمت بنزین درآمدی متوجه کشور و دولت شود، اما تبعات این مسئله جبران‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: باید طرح جامعی در این زمینه داشته باشیم که همه جوانب در آن به خوبی دیده شوند و صرفاً بحث سوخت مطرح نشود.

حسینی‌شاهرودی ضمن مخالفت با افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی گفت: جامعه به هیچ وجه کشش این موضوع را ندارد و همین حالا هم که هیچ تصمیمی گرفته نشده قیمت‌ها تحت تاثیر این موضوع افزایش پیدا کرده است. از این‌رو قطعاً مجلس با برنامه‌های کلنگی و اینچنینی دولت مخالفت خواهد کرد.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان