تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
نائب رئیس شورای شهر تبریز در گفتگو با رویداد۲۴:

مغازه‌های موقت در اختیار بازاریان ایکی قاپیلار قرار خواهد گرفت/ تبریز شهر بی دفاعی است

نائب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به آتش سوزی بازار این شهر از بررسی طرحی جهت واگذاری موقت مغازه هایی به اصناف سرای «ایکی قاپیلار» خبر داد.

 تبریز شهر بی دفاعی است / مغازه های موقت در اختیار بازاریان قرار خواهد گرفت

رویداد۲۴ پنجشنبه هفته گذشته بازار ایکی قاپیلار تبریز در آتش سوخت و آنگونه که گفته شد بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت به آن وارد شد.  بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز می‌گوید ۱۲۰ مغازه آسیب دیده و ۸۰ درصد آنها بیمه آتش سوزی دارند. منابع محلی اما می‌گویند وضعیت جبران خسازت هنوز مشخص نیست.

سونیا اندیش نائب رئیس شورای شهر تبریز در گفتگو با رویداد۲۴ گفته اول باید این موضوع را یادآوری کنم که شب حادثه در محل حضور داشتم و از نزدیک شاهد تلاش و مجاهدات عوامل آتش نشانی، نیرو‌های انتظامی، نظامی و امنیتی، اورژانس و دیگر ارگان‌های حاضر در محل بودم لذا بر خود وظیفه می‌دانم از تلاش و مجاهدات این نیرو‌ها که باعث کنترل سریع و جلوگیری از پیشرفت و گشترش آتش و سرابت آن به سایر بخش‌های بازار شد، تشکر و قدردانی کنم.

اتدیش از انجام مذاکراتی جهت حمایت از اصناف و بازاریانی که در آتش سوزی اخیر دچار خسارت شده‌اند خبر داد و گفت: آتش سوزی سرای ایکی قاپیلار باعث شد هم قسمتی از بازار تاریخی تبریز که بخشی از تاریخ این شهر را به دوش می‌کشد و خاطرات اکثریت شهروندان تبریزی به آن گره خورده، دچار آسیب شود و هم برخی از اصناف و بازاریان عزیز ما در اثر این آتش سوزی دچار خسارت‌های مالی شدند که باید تلاش کنیم هم بخش آسیب دیده بازار به نحو مطلوبی بازسازی شود و هم در حد توان از اصناف خسارت دیده حمایت شود.

اندیش ادامه داد: در ارتباط با حمایت از بازاریان در حال مذاکره با شهردار محترم، اعضای شورا، اصناف و هیات امنای بازارهستیم تا بتوانیم در صورت امکان مغازه‌هایی را که مالکیت آن در اختیار شهرداری است به صورت موقت در اختیار این عزیزان قرار دهیم تا بتوانند تا اتمام بازسازی از آن بهره‌مند شوند. خوشبختانه مقدمات این کار انجام شده است و ان شاءالله در جلسه آتی شورا این موضوع نهایی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران شورا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سابقه اینگونه آتش سوزی‌ها در بازار تبریز، گفت: متاسفانه پیش از این نیز بار‌ها شاهد وقوع آتش سوزی‌ها محدود یا گسترده در این بازار بوده‌ایم؛ لذا باید با بررسی دقیق موضوع چه از بابت علت وقوع و چه از بابت نحوه مدیریت آن، امکان وقوع مجدد چنین حوادثی را در این مجموعه از بین برد.

او ادامه داد: بازار تبریز بخش مهمی از هویت و تاریخ این شهر است و می‌بایست بدلیل آسیب پذیر بودن آن، موضوع حفاظت و نگهداری این مجموعه بیش از این جدی گرفته شود.

اندیش با اشاره به مخاطراتی که تبریز به واسطه خطر سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی با آن مواجه است، گفت: متاسفانه تبریز، شهر بی دفاعی است. باید بپذیریم آمادگی لازم جهت دفاع از شهر در مقابل بالایای طبیعی وجود ندارد. باید هرچه زودتر فکری به حال ایمن سازی مناطق در معرض خطر، توسعه و به روز رسانی تجهیزات امداد و نجات و آموزش‌های عمومی و همگانی شهروندان صورت گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان