تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

اسکار زشت‌ترین جام به ایران رسید!

امشب و نهایتا هفته آینده قهرمان لیگ برتر ایران مشخص می‌شود و سازمان لیگ دیروز از جام قهرمانی این رقابت‌ها رونمایی کرد.

رویداد۲۴ فکر می کنیدکسی از دیدن جام قهرمانی لیگ برتر شگفت زده شد؟! نه این جام که آخرین جام ساخته شده برای لیگ برتر ایران است چهره ای عجیب دارد و آدم با خودش می ماند چه توصیفی می تواند برای آن استفاده کند. شاید هم این جام یک اثر پست مدرن باشد که تلفیقی سطحی و پیچیده از هنر کلاسیک و مدرن است؟ هرچه هست جام قهرمانی لیگ برتر ایران کماکان تنها همان شکل معنوی خودش را حفظ می کند چرا که بعید است بازیکن و مربیان قهرمان خیلی از خود این جسم با طراحی عجیبش لذتی ببرند یا کسی حاضر باشد جام را در ویترین خانه اش بگذارد.

البته که در همه این سال ها نسبت به جام های قهرمانی ارائه شده در مسابقات لیگ برتر نقد وجود داشته که واقعا این نقدها وارد هستند. در کشوری که صنایع دستی اش در دنیا جزو بهترین ها است اینکه نمی توانند یک کاپ قهرمانی در شان لیگ برتر یا اصلا هنر ایران بسازند خودش سوال بزرگی است.

با این وجود به نظر می رسد که کماکان زیباترین جام قهرمانی فوتبال در ایران جام تخت جمشید باشد.در سال های ابتدایی لیگ برتر که گفته می شد جام های قهرمانی را از مغازه های لوازم ورزشی فروشی می خرند اما حتی آن گلدان بزرگ منبت کاری نقره ای و طلایی هم زیبا نبود.

جام قهرمانی لیگ برتر زیبا نیست و به نظر می رسد واقعا این دیگر کاری نیست که نتوان آن را انجام داد. وقتی به جام های قهرمانی لیگ های مختلف فوتبال جهان نگاه می کنیم در این حیرتیم که چرا فوتبال ایران شایسته چنین جامی نیست.

اسکار زشت‌ترین جام به ایران رسید!

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان