تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

ونیز ایتالیا میزبان هنر ایران در پنجاه و هشتمین دوره دوسالانه هنر +فیلم

­هنرمندان ایرانی در پنجاه و هشتمین دوره دوسالانه هنر ونیز، هنر ایران را به نمایش گذاشته اند.
ونیز ایتالیا میزبان هنر ایران در پنجاه و هشتمین دوره دوسالانه هنری +فیلم
رویداد۲۴ پاویون ایران در دوسالانه هنر معاصر ونیز با پیام صلح و ستایش زندگی گشایش یافت. هنرمندان ایراننی در پنجاه و هشتمین دوره دوسالانه هنری ونیز، با ستایش شکوه ­بودن و زمان، هویت و خاطره و واقعیت و رویا، هنر ایران را به نمایش گذاشته اند.

هادی مظفری، مدیر کل هنر‌های تجسمی ایران و کمیسونر کشورمان در دوسالانه ونیز در ایتالیا گفت: بر اساس عنوان نمایشگاه بین المللی ونیز (باشد که در زمانه‌ی جذابی زندگی کنی)، عنوان نمایشگاه کشورمان در دوسالانه ونیز «از بودن و سرودن» انتخاب شده است که ستایشی است بر زندگی و لحظات ارزشمند زیسته شدن در اکنون و همچنین آینده.

وی افزود: این نمایشگاه پیام آور صلحی است از سمت جامعه و فرهنگ درخشان ایرانی و کار‌های ارائه شده در ان توسط ۳ هنرمند ایرانی، رضا لواسانی و سمیرا علیخانزاده و علی میر عظیمی­ انجام شده است.

لیویا فورتینی، رئیس موسسه هنر‌های دیداری گاروتسو در ایتالیا گفت: پاویون ایران اعجاب برانگیز است. این نمایشگاه دربرگیرنده جلوه‌های سحرامیز کشور شماست.
 

پاویون ایران از همان ساعت‌های اولیه گشایش مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

یک بازدیدکننده ایتالیایی از غرفه ایران گفت: نمایشگاه ایران واقعا فوق لعاده است. این که ما امروز می‌توانیم در نمایشگاه دو سالانه ونیز تلفیقی از هنر معاصر و سنت ایرانی را مشاهده کنیم واقعا فرصتی از دست ندادنی است. دو سالانه ونیز امسال میزبان دیپلماسی فرهنگی ایران است.

علی پاکدامن، معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ایران نیز که در مراسم گشایش پاویون ایران حضور داشت تاکید کرد: هنر به عنوان یکی از ابزار‌های مهم دیپلماس عمومی و انچه که می‌تواند موثر و اثر گذار باشد توانسته در طول قرن‌ها معرف ایران و زیبایی‌ها کشورمان در جهان باشد. وی افزود: امروز ما در دوسالانه ونیز شاهد یکی از نمایشگاه‌های بسیار زیبا هنرمندانمان خوب کشورمان هستیم که پیام صلح و دوستی را به جهان اعلام می‌کنند.

هر دو سال یک بار در دو سالانه هنر ونیز، آثار خلاقانه و مبتکرانه هنرمندان معاصر از سراسر جهان فرصت خودنمایی پیدا می‌کنند. در دوسالانه امسال ونیز ۷۹ هنرمند از بیش از ۹۰ کشور جهان حضور دارند.

باصداها:
۱- هادی مظفری، مدیر کل هنر‌های تجسمی ایران و کمیسونر کشورمان در دوسالانه ونیز
۲ - لیویا فورتینی، رئیس موسسه هنر‌های دیداری گاروتسو در ایتالیا
۳- بازدید کننده ایتالیایی
۴ - علی پاکدامن، معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ایران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان