تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
دبیر کل امور فنی مستمری‌های تأمین اجتماعی خبر داد:

جزییات میزان افزایش حقوق مستمری بگیران با بیمه کمتراز ۲۰ سال

مدیر کل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی جزییات میزان افزایش حقوق مستمری بگیران با بیمه کمتر از ۲۰ سال را در سال ۹۸ اعلام کرد.
جزییات میزان افزایش حقوق مستمری بگیران با بیمه کمتراز ۲۰ سال
رویداد۲۴ سید محمد جنانی درباره میزان افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۸ اظهار کرد: در سال جاری درصد افزایش مستمری ۱۳ درصد به علاوه مبلغ ۲.۶۱۱.۴۷۰ ریال است و حداقل دستمزد سال ۹۷ برابر با ۱۱.۱۱۲.۶۹۰ ریال بوده که در سال جاری به ۱۵.۱۶۸.۸۱۰ ریال رسیده است.

مدیر کل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه درصد افزایش مستمری حداقل بگیران در سال جاری ۳۶.۵ درصد است، گفت: در سال قبل این میزان ۱۹.۵ درصد بوده است.

وی افزایش عناوین مختلف حقوق مستمری حداقل بگیران را به شرح زیر اعلام کرد:

حق همسر: ۵۰۲.۷۵۰ ریال

حق اولاد: ۵۳۳.۱۰۱ ریال

حق همسر متکفل: ۳۷۵.۲۵۱ ریال

بن: ۴۸۰.۰۰۰ ریال

سنوات: ۶۹.۵۰۰ ریال

حق مسکن: ۲۲۰.۰۰۰ ریال

جنانی تصریح کرد: حق اولاد ذکر شده مربوط به بازماندگان بوده و درباره بازنشستگان و از کارافتادگان مبلغ ۲۰۰۰۰ ریال به اعداد فوق اضافه می‌شود. البته حق اولاد تا ۳ فرزند قابل پرداخت است.
 
به گفته وی، مبلغ ذکر شده برای سنوات، بیشترین مبلغی است که یک مستمری‌بگیر به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال می‌تواند دریافت کند.

مدیر کل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: میزان حق همسر برای مستمری‌بگیرانی که زیر ۲۰ سال سابقه، بین ۲۵ تا ۲۵ سال، بین ۲۵ تا ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال به ترتیب ۳۰۰۰۰، ۴۵۰۰۰، ۶۰۰۰۰ و ۹۰۰۰۰ ریال به مبلغ پایه مذکور اضافه می‌شود.
 
منبع: پانا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان