تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
عضو شورای شهر تهران:

۵ هزار و ۷۸۹ساختمان در سال ۹۷دچار آتش‌سوزی شده‌اند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از وقوع حریق در ۵هزار و ۷۸۹ساختمان در سال ۹۷خبر داد.
۵ هزار و ۷۸۹ساختمان در سال ۹۷دچار آتش‌سوزی شده‌اند
رویداد۲۴ زهرا صدراعظم نوری، در توضیح لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلند مرتبه پرخطر شهر تهران گفت:با توجه به افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران و همچنین وقوع حادثه پلاسکو ضرورت داشت تا تمهیداتی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل حریق در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۵هزار و ۱۲۱ساختمان بلند مرتبه در تهران طی سال‌ها پروانه ساخت گرفته‌اند، گفت:همچنین از این تعداد ۳هزار و ۱۲۳ساختمان پایان کار گرفته‌اند که در سال ۹۷، ۱۵۵ساختمان ۹طبقه بیشتر، ۴۵۷ساختمان تجاری،۲۱۳ساختمان تجمیعی دولتی تجاریا داری و در مجموع ۵هزار و ۷۸۹ساختمان دچار حریق شده‌اند که آمار قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران در مهرماه ۹۶شهرداری را موظف کرد که برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های بلند مرتبه را به شورا ارسال کند که شهرداری در اقدامی قابل تامل این لایحه را یکسال بعد و در آبان‌ماه ۹۷به شورا ارسال کرد که دارای ایراداتی بود.

وی اضافه کرد:این لایحه فاقد برنامه عملیاتی کارآمد در حوزه شناسایی و اولویت بندی بود و همچنین در متن لایحه و موضوع ترغیب مالکان به خود ایمنی ساختمان‌هایشان ابهاماتی وجود داشت که در کارگروهی با حضور نمایندگان کمیسیون شهرسازی و معماری، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، کمیسیون عمران و حمل و نقل، سازمان آتش‌نشانی و اداره کل ساختمان این ابهامات برطرف شد.

نوری با بیان اینکه در این اصلاحیه اولویت به ایمن‌سازی در مقابل حریق داده شد، گفت:همچنین نتایج اجرای مصوبات گذشته و گزارش ملی حادثه پلاسکو نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعاریف لایحه تدقیق شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان