تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بینی منتقد ترکیه‌ای از میزان فروش «شبی که ماه کامل شد»

گونول دلمز پژوهشگر ترکیه‌ای سینمای خاورمیانه فیلم تازه نرگس آبیار را تجاری‌تر از فیلم‌های پیشین او می‌داند.

 رویداد۲۴ «شبی که ماه کامل شد» آخرین ساخته نرگس آبیار است که اکران آن از عید فطر آغاز شده است. فیلمی که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. فیلمی که در کنار یک روایت عشقی به ماجرای گروهی از تروریست‌های تکفیری در جنوب شرقی ایران می‌پرداخت.

آخرین ساخته نرگس آبیار در جشنواره جهانی فجر هم به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان خارجی هم قرار گرفت. از نقد مفصل دبورا یانگ منتقد معروف هالیوود ریپورتر درباره این فیلم تا گونول دلمز برنامه‌ریز جشنواره مانهایم و منتقد ترکیه‌ای که با سینمای ایران آشنایی بسیاری دارد.

این پژوهشگر سینما در گفت‌وگویی که در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر با خبرآنلاین انجام داد، درباره این فیلم می‌گوید: «چیزی که در این فیلم خیلی جالب است، تنهایی زن‌ها است. فائزه و مادر همسرش هر دو تنها هستند و تو این را فقط از دوربین یک زن فیلمساز می‌توانی ببینی، چون برای او این تنهایی قابل درک است.»

گونول دلمز در ادامه فیلم «شبی که ماه کامل شد» را از دیگر فیلم‌های نرگس آبیار تجاری‌تر می‌داند و می‌گوید: «وقتی این فیلم اکران شود حتما مردم از آن بیشتر استقبال خواهند کرد. هیچ ایرادی هم ندارد و تفاوتی با سبک فیلمسازی نرگس آبیار ندارد.»

این منتقد ترکیه‌ای ادامه داد: «زبان فیلمسازی این فیلم از دیگر فیلم‌های نرگس آبیار تجاری‌تر است. اصلا هم بد نیست که فیلم تجاری خوب هم ساخته شود و من فکر می‌کنم این فیلم در گیشه هم خوب بفروشد، چون بازی‌های بازیگرانش خیلی خوب است.»

گونول دلمز بازی خوب بازیگران «شبی که ماه کامل شد» را تاثیر یک کارگردان می‌داند و می‌گوید: «بعضی بازیگران با یک کارگردان خیلی خوب هستند و با کارگردان دیگری بد هستند و این هنر کارگردان است. یک نکته‌ای که در شخصیت‌پردازی شخصیت عبدالحمید وجود دارد این است که نه خوب است، نه بد. از یک طرف شعر می‌خواند و عاشق می‌شود و از طرف دیگر باید چنین تصمیم‌های سختی بگیرد. اکثر کارگردان‌ها در پردازش چنین کاراکتر‌هایی به مشکل برمی‌خورند و کاراکترشان یا خیلی خوب است یا خیلی بد. ولی این کاراکتر در این فیلم درآمده.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
زهرا رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
و واقعا هم استقبال از این فیلم بی نظیر بود که برای تهیه بلیط باید طبق زمانهای خالی سینما اقدام کنیم نه برنامه ریزی خودمون،ای کاش تعداد سانسهاش بیشتر بشه
نظرات شما
پیشخوان