تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سخنگوی سازمان انتقال خون:

اهدای خون در ایران ۲ برابر کشور‌های با رشد متوسط است

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ایران در بین کشور‌های با شاخص رشد متوسط قرار دارد و این درحالی است که میزان اهدای خون در ایران دو برابر این کشور‌ها است.
اهدای خون در ایران ۲ برابر کشور‌های با رشد متوسط است
رویداد۲۴ بشیر حاجی بیگی افزود: در حال حاضر شاخص اهدای خون در ایران ۲۷ نفر به ازای هزار نفر جمعیت است که این شاخص در کشور‌های با رشد بالا ۳۳ نفر به ازای هزار نفر جمعیت و در کشور‌های با رشد متوسط ۱۳ نفر به ازای هزار نفر جمعیت است. همچنین این شاخص در کشور‌هایی با رشد پایین نیز هفت نفر به ازای هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه اهدای خون در ایران به صورت کاملاً داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌شود، تاکید کرد: کشور‌های پیشرفته با درآمد بالا حدود ۲۰ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و این درحالی است که به ۷۰ درصد از منابع خونی دسترسی دارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: خون سالم نجات دهنده زندگی است و همه روزه در سراسر جهان افراد زیادی به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی خود به خون و فرآورده‌های آن نیاز پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران مانند بیماران هموفیلی و تالاسمی ناگزیر هستند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر خود به شکل منظم خون و فرآورده‌های خونی دریافت کنند.

حاجی بیگی گفت: موضوع سلامت خون‌های اهدایی یکی از سیاست‌ها و اهداف نظام‌های سلامت در جوامع مختلف است چرا که امنیت و ایمنی سلامت خون و فرآورده‌های خون از اهمیت ویژه‌ای در ارتقا سلامت برخوردار است.

وی افزود: از همین رو است که سازمان انتقال خون ایران تلاش دارد همواره با تدوین و تصویب راهبرد‌ها و برنامه‌های استراتژیک از سلامت خون و فرآورده‌های آن در کشور محافظت کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: در این بین توجه به سلامت اهداکنندگان خون، تجهیز مراکز انتقال خون و به روز سازی دانش فنی در این حوزه به عنوان مهمترین سیاست‌های سازمان انتقال خون تلقی می‌شود.

حاجی بیگی تاکید کرد: در کشور سالانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملاً داوطلبانه برای کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن خون اهدا می‌کنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان