تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۸
افت بهای طلا؛

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۹

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۴۳ درصد کاهش به ۱۴۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۹

رویداد ۲۴ در حالی که ارزش دلار تقویت شده و پس از عبور موقتی قیمت طلا از رقم ۱۴۲۵دلار سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت فلز زرد روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۴۳ درصد کاهش به ۱۴۲۵ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل دیروز به بالاترین رقم از می ۲۰۱۳ یعنی ۱۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۴۲۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مایکل ماتوسک تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «دلالان و تجار پس از رشد قیمت‌ها در ۲ روز گذشته شروع به برداشت سود کرده اند. به علاوه همواره وقتی ارزش دلار بالا می‌رود شاهد وارد آمدن اندکی فشار بر قیمت طلا هستیم.»

قیمت فلز زرد در طی ۲ دو روز گذشته و به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ۳ درصد افزایش یافته بود. ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی روز جمعه حدود ۰.۳ درصد افزایش یافت و روند کاهشی شدید روز پنجشنبه را پشت سر گذاشت.

جاناتان بوتلر، تحلیلگر موسسه میتسوبیشی گفت: «قیمت طلا همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد. نرخ بهره و فضای حاکم بر بازار دلار، وضعیت نامشخص جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین وضعیت ژئوپلتیک خاورمیانه همگی موجب شده تا فضایی افزایشی در بازار طلا پدید بیاید.»

آمریکا دیروز مدعی شده بود که یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز ساقط کرده است، اما تصاویر منتشر شده از سوی سپاه پاسداران ایران که توسط این پهپاد منتشر شده بود، صحت ادعای مقامات آمریکایی را زیر سوال برد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان