تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار خبر داد:

لوازم التحریر ۳ برابر گران‌تر شد/ دفاتر درسی بیشترین افزایش قیمت

موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی، گفت: خوشبختانه تولیدکنندگان داخلی دست از کار نکشیده و توانسته‌اند نیاز‌های مردم را رفع و رجوع کنند، امیدواریم دولت و دستگاه‌های حمایتی نیز به تولیدکنندگان داخلی یاری برسانند.
لوازم التحریر ۳ برابر گران‌تر شد/ دفاتر درسی بیشترین افزایش قیمت
رویداد۲۴ طی چند ماه اخیر در تمامی حوزه‌ها شاهد افزایش قیمت چند برابری محصولات بوده‌ایم و می‌دانیم مشکلات اقتصادی و همچنین نوسانات بازار ارز تاثیرات بسیاری را در تمامی زمینه‌ها گذاشته است.

بازار لوازم التحریر و نوشت‌افزار‌های مورد نیاز دانش آموزان که توسط خانواده‌ها تامین می‌شود نیز از این قاعده مستثنی نیست و با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است.

موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی، در خصوص افزایش قیمت‌هایی که در حوزه لوازم التحریر به وجود آمده گفت: متاسفانه در حوزه لوازم‌التحریر شاهد افزایش بیش از ۳ برابری قیمت‌ها هستیم که متاسفانه مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است، البته باید این نکته ذکر شود که افزایش قیمت‌ها در خصوص نوشت افزار‌ها به قبل شروع سال جدید باز می‌گردد و در سال جدید دیگر شاهد افزایش آن نخواهیم بود و برای شروع سال تحصیلی نیز قیمت‌ها افزایش نخواهد یافت.

افزایش قیمت دفاتر درسی در ادامه گرانی کاغذ

فرزانیان با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه‌ای که برای تهیه نوشت افزار‌ها به کار می‌رود از خارج وارد می‌شود و متاسفانه با نوسان‌هایی که در بازار ارز به وجود آمده شاهد تاثیر بسزای آن روی این حوزه نیز بودیم که منجر به گرانی و افزایش قیمت‌ها شده است ادامه داد: در حوزه تامین کاغذ برای صحافی‌های که تولیدکننده دفاتر درسی هستند بیشترین افزایش قیمت را شاهد بوده‌ایم و دلیل آن نیز گرانی و افزایش بیش از حد کاغذ در بازارهاست که متاسفانه صحافان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده، در نتیجه تولیدی‌های دفاتر درسی پس از تولید محصول مجبور هستند قیمت آن را افزایش دهند و به بازار عرضه کنند تا به دست مشتری برسد.

مشکل تامین نوشت افزار نداریم

فرزانیان با گفتن از اینکه با تمام دشواری‌های ایجاد شده با کمبودی در حوزه تامین نوشت افزار‌ها مواجه خواهیم شد عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به میزان تولیداتی که وجود دارد و همچنین سعی و تلاش فراوان تولید کنندگان حتی با وجود مشکلاتی که در تامین مواد اولیه دارند، با مشکل کمبود نوشت افزار‌ها مواجه نیستیم و هیچ نگرانی برای تامین آن‌ها در آغاز سال تحصیلی نخواهیم داشت. تحریم بیش از حد بر تمامی بخش‌ها اثرگذار بوده و موج افزایش قیمت نیز ناشی از همین موضوع است، اما خوشبختانه تولیدکنندگان داخلی دست از کار نکشیده و با همتی که داشتند توانستند نیاز‌های مردم را رفع و رجوع کنند، امیدواریم دولت و دستگاه‌های حمایتی نیز با حمایت خود از تولیدکنندگان کمک‌های شایانی را به تولید نوشت‌افزار‌ها بکنند.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گرانی کاغذ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان