تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

نفیسی: صداوسیما از ابتدا پاسخگویی را وظیفه خود نمی‌دانست

بیژن نفیسی معتقد است که صداوسیما از ابتدا الزام به پاسخگویی نداشته و برای خود چنین وظیفه‌ای را احساس نکرده است در حالیکه در مورد تشکیلات صداوسیما باید ضوابطی باشد که این سازمان به هر کسی پاسخ دهد و برای این امر الزام داشته باشد، اما هیچوقت چنین الزامی را ندیده‌ایم که به نواقص قانونی ما باز می‌گردد.

 رویداد۲۴   صداوسیما فارغ از شفافیت و تن ندادن به آن، نسبت به مخاطبان خود هیچگاه پاسخگو نیست و هیچ توضیحی درباره اتفاقات و خطا‌هایی که داشته است ارائه نمی‌کند.

بیژن نفیسی فعال باسابقه حوزه مطبوعات و رسانه در باره این مسئله گفت: «صداوسیما یکی از سازمان‌هایی بوده است که از ابتدا الزام به پاسخگویی نداشته و برای خود چنین وظیفه‌ای را احساس نکرده است، در حالیکه به عنوان مثال در قانون مطبوعات الزام داریم که اگر کسی در مورد موضوعی اعتراض داشت طبق قانون می‌تواند پاسخ دهد و این حق برایش در نظر گرفته شده است. در مورد تشکیلات صداوسیما باید ضوابطی باشد که این سازمان به هر کسی پاسخ دهد و برای این امر الزام داشته باشد، اما هیچوقت چنین الزامی را ندیده‌ایم که به نواقص قانونی ما باز می‌گردد.»

او ادامه داد: «الان در عصر شبکه‌های اجتماعی هر چقدر هم تعلل کنیم، دیگران فرصت خواهند داشت که مسایل را مطرح کنند و ممکن است سوبرداشت هم شود و عواقب بدتری را به همراه داشته باشد. اما اگر صداوسیما به عنوان یک سازمان رسمی به مخاطب پاسخگو باشد از یک کانال مشخصی اطلاعات درست و صحیح در سطح جامعه پخش می‌شود.»

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شبکه اجتماعی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
0
وقتی نماینده مجلس واسه وعده های دروغ گویی به کسی جواب نمیده یا رئیس جمهور جواب نمیده میخاد صدا سیما بده....چی فکر کردین مملکت خان بازی شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان