تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شهرستان کازرون/ مهار آتش در کوهمره‌سرخی

آتش سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های شهرستان کازرون که از دوشنبه شب آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شهرستان کازرون/ مهار آتش در کوهمره‌سرخی
رویداد۲۴ رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: آتش سوزی گسترده در بخش جره و بالاده کازرون که از هفتم مردادماه شروع شده، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نیرو‌های مردمی، بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر، منابع طبیعی و مدیریت بحران استانداری برای اطفاء این آتش سوزی در تلاش هستند.

آزادی ادامه داد: در این آتش سوزی حجم زیادی از درختان نابود شده است و منابع طبیعی استان فارس هنوز خسارت‌های دقیق این آتش سوزی و علت را اعلام نکرده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: در این سه روز، ۳ فرزند بالگرد از پایگاه هوایی شهید عباس دوران در امداد رسانی و انتقال نیرو به نقاط مرتفع همکاری دارشتند.

آزادی بیان کرد: صعب‌العبور بودن منطقه و شدت وزش باد در ارتفاعات به حدی است که کنترل آتش برای نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی سخت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از مهار آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوهمره سرخی با تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی که از روز دوشنبه در ارتفاعات و مناطق جنگلی کوهمره سرخی آغاز شده بود، بامداد امروز با کمک نیرو‌های امداد جنگل و مرتع و با تلاش بی‌وقفه و همراهی تشکل‌های مردمی، نیرو‌های سپاه، ارتش، بسیج و هلال‌احمر و با هدایت مدیریت بحران استانداری مهار شد.

وی با بیان اینکه به دلیل وسعت منطقه و وزش باد احتمال شعله ور شدن آتش وجود دارد، افزود: در حال حاضر تمامی نیرو‌های امدادی برای پایش و کنترل آتش بسیج شدند و در منطقه حضور دارند.

آزادی با بیان اینکه این آتش سوزی عمدی نبوده است، اما دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان در دست بررسی است و اعلام می‌شود، از دامداران و مردم خواست پس از روشن کردن آتش در طبیعت نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آتش سوزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
الآن ساعت 1:40 بامداد یازدهم مرداد هست و آتش سوزی نه تنها مهار نشده که با شدت بیشتری در حال پیشروی به سمت روستای بگدانه( نزدیکترین روستا به محل حادثه) است
بالگرد فقط نیرو انتقال میده بالگردی اینجا کارساز هست که آتش رو خاموش انتقال نیرو تنها کاری از پیش نمیبره
از دوشنبه که آتش سوزی شروع شده مردم محلی با دست خالی دارن سعی میکنن آتش مهار کنن ولی افسوس که جنگل های قشنگ کوهمره مون جلو چشامون داره خاکستر میشه و همچنان دغدغه مسئولین چیز دیگه ایست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان