تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
دبیر:

کشتی عقب‌گرد داشته است

رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی نسبت به گذشته عقب‌گرد داشته و برای جبران برخی مشکلات باید تلاش خود را چهار برابر کنیم.

کشتی عقب‌گرد داشته است

رویداد24 «علیرضا دبیر» پس از مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران افزود: تمرینات تیم ملی برای صعودبه المپیک ۲۰۲۰ را همراه با «حمید سوریان» رصد می کنیم ولی اگر صحبت من را در بعد فنی قبول می‌کنید، ‌ باید بگویم در کشتی عقب‌گرد داشته ایم.

وی افزود: برای اثبات آن می توانید با کارشناسان نیز صحبت کنید. همچنین این را هم به خاطر داشته باشید که ما تیم یازدهم، نهم و ششم جهان و پنجم و ششم در آسیا را تحویل گرفتیم. همچنین کشتی خمره رنگرزی نیست که تا دست خود را داخل آن کردید، رنگ بگیرد. بلکه برای یک ورزشکار با استعداد در راه رسیدن به قهرمانی المپیک باید ۸ سال وقت بگذارد و اگر ورزشکار معمولی در اختیار بگیرد این عدد ۱۲ سال می شود.

دبیر افزود: البته این موضوع فنی است و نیاز به زمان داریم. اما شک کنید ما برای تبدیل مدل برنز به نقره و طلا تمام تلاش خود را به کار می بندیم. ولی فدراسیون تیم یازدهم جهان را تحویل گرفت و نمی توان توقع داشت که این تیم را یک شبه قهرمان المپیک کنیم.

رییس فدراسیون کشتی به موارد مطرح شده در مجمع اشاره کرد و گفت: این مجمع به درخواست من برگزار شد تا حسابرسی سال ۹۷ انجام شود و گزارشی در خصوص تغییر و تحولات ارائه دادم.

دبیر ادامه داد: امروز بدهی فدراسیون کشتی تا پایان سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیارد تومان است. البته این بدهی تا امروز در سال ۹۸ به حدود ۵۱ تا ۵۲ میلیارد تومان رسیده که حسابرس‌ و بازرس مجمع آن را تایید کرده و اعضای مجمع با ارائه راهکار بنده را مکلف به پیگیری کردند.

رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه شفاف سازی بدهی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بود، افزود:‌ با توجه به توضیحات گفته شده در مجمع، برای همه اعضا مشخص شد این بدهی‌ها برای چیست تا شفاف سازی به بهترین شکلی انجام شود.

دبیر در خصوص چگونگی پرداخت این بدهی اظهار داشت: بودجه ۲ سال آینده فدراسیون گرفته و هزینه شده است و باید برای تامین مالی ۲ سال آینده برنامه ریزی کرد. بر همین اساس باید در حوزه مالیات، بخشودگی جرایم، گفت و گو با طلبکاران، جذب حامی مالی، کمک‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، کمک‌های هیات‌های استانی پیگیری های لازم را برای کاهش این بدهی انجام دهیم.

وی درخصوص اینکه آیا خطر تعلیق همچنان کشتی ایران را تهدید می کند یا خیر؟ اظهارداشت: در سفری که به همراه «حمیدسوریان» به کشور روسیه انجام دادیم، توانستیم خطر تعلیق را لغو کنیم که بزرگترین دستاورد ما بود. البته این اتفاق نیز با توجه به ارتباط شخصی ما با فدراسیون جهانی صورت گرفت. اما بدهی ۴ میلیارد تومانی فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی کشتی همچنان باقی است.

او با اشاره به صحبت ها «بنی تمیم» (سرپرست سابق فدراسیون کشتی) درباره بخشودگی ۹۵ درصدی بدهی مالیاتی فدراسیون کشتی بیان کرد: احتمالا صحبت او درباره بخشودگی جرایم مالیاتی بوده نه اصل مالیات. اما موضوعی که ما به آن اعتقاد داریم و باید کارشناسی شود این است که آیا فدراسیون های ورزشی ملزم به پرداخت مالیات هستند یا خیر؟ دوم اینکه کمک‌های دولت به فدراسیون ها نیز شامل مالیات می شود یا خیر؟ سوم موضوع مالیات بر حقوق است که کارمندان فدراسیون کشتی نیز باید مالیات پرداخت کنند. همه این مباحث باید کارشناسی و تفکیک شود.

دبیر تاکید کرد: این گونه نیست که بدهی ۲۳ تا ۲۴ میلیاردی مالیاتی بخشوده شود اما اینکه بعضی از دوستان می گویند این رقم بدهی نیست بلکه بدهی مالیاتی است، ‌ درست نیست. زیرا بدهی، بدهی است.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ کارمند در فدراسیون فعالیت می کنند، چه برنامه‌ای برای کاهش هزینه ها دارد؟ تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌ها باید تلاش ما ۲ برابر و حتی چهار برابر شود تا برای ۲ سال آینده به شرایط بهتری برسیم. البته کارهایی انجام دادیم.

نظرات شما
پیشخوان