تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

ظریف: شروع‌کننده جنگ، پایان‌دهنده آن نخواهد بود

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که شروع‌کننده جنگ پایان‌دهنده آن نخواهد بود و ایران هرگز جنگی را آغاز نخواهد کرد.
ظریف: شروع‌کننده جنگ، پایان‌دهنده آن نخواهد بود
رویداد۲۴ به نقل از سی‌بی‌اس، محمد جواد ظریف در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا مطمئن هستید که می‌توانید از وقوع جنگ جلوگیری کنید، گفت: خیر من مطمئن نیستم که می‌توانیم از وقوع چنین جنگی جلوگیری کنیم. چیزی را که مطمئن هستم این است که ما جنگ را شروع نمی‌کنیم. اما هر کسی که جنگ را شروع کند پایان‌دهنده آن نخواهد بود. این یعنی اینکه جنگ محدود نخواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا صدور ویزا به معنی تمایل ترامپ برای مذاکره است، گفت: نه ضرورتا این گونه نیست. زیرا ایالات متحده مجبور است به عنوان میزبان سازمان ملل برای نمایندگان کشور‌های عضو، ویزا صادر کند، اما آن‌ها در نامه‌ای که به ویزای من پیوست کرده بودند به صراحت نوشته بودند که من شایستگی دریافت ویزا را ندارم، اما این کار را بر اساس نوعی معافیت انجام می‌دهند. یعنی آن‌ها می‌خواستند من بدانم که قرار نبوده که اینجا باشم!

ظریف هم چنین در مورد برجام و توافق جدید گفت: فرض کنید شما به من خانه‌ای را می‌فروشید، اما یک سال بعد کسی که شرکت شما را مالک شده است، می‌آید و به من می‌گوید که به اندازه کافی پول پرداخت نکرده‌ام، و خواستار معامله‌ای بهتر برای خود و در واقع معامله‌ای بدتر برای من می‌شود. به قول آقای ترامپ، در کدام برهه از تاریخ کسی با چنین چیزی موافقت کرده است؟

در روز‌های اخیر حمله به تاسیسات نفتی عربستان مورد هجوم واقع شد. علیرغم اینکه انصارالله مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت واشنگتن ایران را عامل این حملات معرفی کرد. این اتهام‌ها از سوی وزیر خارجه ایران و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران بار‌ها رد شده است.

 

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان