تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه مغایرتی با قانون ندارد

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضائیه، مغایرتی با قانون ندارد. در برنامه ششم توسعه به مرکز وکلای قوه قضائیه اختیار و اجازه‌ی برگزاری آزمون وکالت داده‌شده است.

برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه مغایرتی با قانون ندارد

رویداد۲۴ یحیی کمالی پور، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به هجمه‌ها و بحث‌هایی که در مورد غیرقانونی بودن برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضائیه مطرح‌شده گفت: در وضعیت فعلی، اقداماتی که در مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص برگزاری آزمون وکالت شده مغایرتی با قانون ندارد. در برنامه ششم توسعه به مرکز وکلای قوه قضائیه این اختیار داده‌شده است که آزمون وکالت برگزار کند.

هیچ‌گاه قوه قضائیه تسلطی بر وکلای قوه قضائیه نداشته است

وی در ادامه بیان کرد: بحث‌های نیز درگذشته وجود داشته که قانون ماده ۱۸۷ مربوط به زمان خاص بوده و در همان زمان منتفی و از بین رفته است و عملاً این امکان را ندارد که آزمون را برگزار کند، اما در وضعیت فعلی و با توجه به قوانین و استناداتی که وجود دارد، برگزاری آزمون منع قانونی ندارد و ایرادی نیز بر آن وارد نیست.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی، ضمن تأکید بر استقلال وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه در محاکم قضایی گفت: وکلای این مرکز در محاکم قضایی دارای استقلال هستند، بنده چندین سال در دستگاه قضایی فعالیت کردم هیچ‌گاه اماره‌ای مبنی بر دخالت قوه قضائیه در روند رسیدگی و تسلط بر وکلای قوه قضائیه مشاهده نکرده‌ام. همچنین تا امروز، گزارشی مبنی بر اجبار، تهدید، یا اعمال نظر و دخالت قوه قضائیه به هیچ مقام و مسئولی و وکیلی ارائه نشده است.

روند جدید مرکز وکلای قوه قضائیه روندی رو به رشد است

کمالی پور خاطرنشان کرد: روندی که مرکز وکلای قوه قضائیه توسط رئیس این مرکز که فردی باانگیزه و جوان است در پیش‌گرفته می‌تواند مسیر روبه رشد و مثبتی را ایجاد کند تا خلأ‌های که درگذشته ایجادشده را برطرف و سطح علمی وکلا و سایر اعضای مرکز را ارتقاء بخشد.

وی در پایان در خصوص عملکرد رئیس جدید مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: اقدامات و عملکرد رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با توجه به مدت زمان کوتاه مدیریتی ایشان، عملکرد بسیار خوبی بوده است.

منبع: فارس
برچسب ها: آزمون وکالت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان