تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌های یک عیادت/ واکنش‌ها به بستری شدن تخت روانچی در آمریکا چه بود؟ +تصاویر

مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل به بیماری سرطان مبتلا شده و در بیمارستانی در آمریکا بستری است. محمدجواد ظریف و هیات عالی رتبه ایرانی که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده بودند، به خاطر تحریم‌ها از عیادت تخت روانچی منع شده‌اند.
بیمارستان محل درمان تخت روانچی کجاست؟
رویداد۲۴ اگرچه محمدجواد ظریف تحریم‌های آمریکا علیه شخص خودش را مورد تحقیر قرار داده و اعلام کرده بود این تحریم‌ها هیچ اثری روی او و خانواده‌اش نخواهد داشت اما اولین اثر تحریم‌های آمریکا علیه شخص ظریف در سفر اخیر او به نیویورک خودنمایی کرد؛ ماموران امنیتی مقر سازمان ملل در نیویورک مانع از خروج از محدوده تعیین شده توسط وزارت خارجه آمریکا برای عیادت از مجید تخت روانچی شدند.

روز گذشته خبری در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که از نشان می‌داد مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل که چهارم اردیبهشت امسال به این سمت منصوب و روانه نیویورک شده، دچار بیماری سرطان شده و مدتی است در بیمارستانی در نیویورک بستری است.
 
این خبر توسط عباس عراقچی معاون وزیر خارجه تایید شد. عراقچی در صفحه شخصی اینستاگرام خود ضمن ابراز امیدواری برای سلامتی دوست و همکاری قدیمی خود از عدم مجوز خروج هیات ایرانی از محدوده سازمان ملل برای عیادت از تخت روانچی خبر داد.
 
عراقچی نوشت: «ان‌شاءالله مجید به زودی حالش خوب می‌شود و سر کار بر می‌گردد ولی روسیاهی برای دولتی می‌ماند که مسائل انسانی رو گروگان اهداف سیاسی قرار می‌دهد. قلب و روح و فکر ما پیش مجید عزیز است و دعای خیر همه ما همراهش. ان‌شاءالله به زودی از بیمارستان بیرون می‌آید؛ همون طور پر انرژی متعهد و پر انگیزه و همون طور دوست داشتنی.»
 
این خبر در استعلام خبرنگار بی بی سی فارسی از وزارت خارجه آمریکا نیز رسما تایید شد. یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به بهمن کلباسی خبرنگار بی بی سی فارسی در نیویورک ضمن تایید عدم اعطای مجوز عیادت تخت روانچی به هیات ایرانی از جمله ظریف نوشت: «وزیر خارجه ایران می‌خواست به عیادت دوستش در بیمارستانی برود که در آن تحت درمان با استاندارد‌های جهانی است. ایران چندین شهروند آمریکایی را چندین سال است که به غلط بازداشت کرده و خانواده و دوستان این زندانیان در عذابند و نمی‌توانند آزادانه با عزیزانشان دیدار داشته باشند. ما به هیات ایرانی اعلام کردیم که درخواست «سفر» آن‌ها در صورتی پذیرفته می‌شود که یک زندانی آمریکایی در ایران آزاد شود.»

پیش از این نشریه آمریکایی فارین پالسی روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی و ایرانی در گزارشی اعلام کرد دولت ترامپ درخواست وزیر خارجه ایران برای دیدار با مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان که در بیمارستانی در نیویورک بستری است را رد کرده است.
 
نشریه فارن پالیسی با اشاره به محدودیت عبور و مرور وضع‌شده برای مقام‌های ایران جهت تردد در نیویورک نوشته وزیر خارجه ایران تلاش کرد با مجید تخت روانچی که بیرون از محوطه نزدیک به مقر سازمان ملل در بیمارستانی در نیویورک بستری است ملاقات کند، اما دولت آمریکا این درخواست را رد کرد.
 
محمد جواد ظریف عکسی در توییتر خود منتشر کرد که نشان می‌داد توانسته به صورت تصویری با مجید تخت روانچی صحبت کند و در توضیح آن نوشت: «از فناوری ممنون. توانستم ا دوست ۴۰ ساله‌ام و نماینده‌مان در سازمان ملل حرف بزنم؛ همو که اینجا در نیویورک و چند ساختمان آن سوتر در بیمارستان بستری است.»
 
علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسه به فرناز فصیحی خبرنگار نیویورک تایمز که خبر ممنوعیت ملاقات تخت روانچی توسط ظریف و تیم همراهش را در توییتر مخابره کرده بود نوشت: «فاصله این بیمارستان تا سازمان ملل تنها چند دقیقه است.»
 
بهمن کلباسی نام بیمارستانی که تخت روانچی در نیویورک در آن بستری شده را نوشت و گفت او در مرکز سرطان «مموریال سالوآن کیترینگ» بستری شده است.
 
کلباسی با انتقاد از به کار بردن کلمه «سفر» توسط سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ ایمیلی به او، نوشت: شاید به کار بردن کلمه «سفر» به جا نباشد چون (فاصله بیمارستان) حدود ۲ دقیقه با ماشین و ۱۰ دقیقه پیاده رویست از سازمان ملل.
 
واکنش‌ها به عدم اجازه برای ملاقات تخت روانچی چه بود؟
 
واکنش‌ها به خبر ممنوع الملاقات شدن تخت روانچی متفاوت بود؛ یک دسته کسانی بودند که اقدام دولت ترامپ را ظالمانه و غیر انسانی خوانده‌اند. دسته دیگر بهره مندی مقامات جمهوری اسلامی از امکانات غرب و به ویژه آمریکا را حق آنها نمی‌دانند. یکی از کاربران در توییتی خطاب به ظریف نوشته بود «چگونه شما زمانی که محمد رضا شاه پهلوی در بیمارستانی در آمریکا بستری بود، آنجا تجمع می‌کردید که شاه را از آمریکا خارج کنید ولی اکنون یک مقام بلدمرتبه در این کشور بستری است، ایرادی ندارد!» این گروه عکس‌هایی اطز محمد جواد ظریف که بلندگویی در دست دارد ا منتشر کردند و مدعی شدند این عکس جلوی همان بیمارستانی است که شاه در آن بستری بوده است و اکنون تخت روانچی آنجاست.
 
یکی دیگر از کاربران توییتر در متنی مدعی شده بود که «اگر کارمندان وزارت خارجه به بیماری سختی مبتلا شوند، آنها را به نام سفیر و کاردار به کشورهای مختلف می‌فرستند تا به نام ماموریت، در کشورهای هدف درمان شوند.» این دسته از کاربران معتقدند ایران با اغراق در بیماری تخت روانچی، قصد تبلیغات علیه آمریکا را دارد.
 
گفتنی است که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه به ادعای این دسته پاسخ داده و در توییتر خود نوشت: «صرفا جهت اطلاع برخی دوستانِ خیلی نگران عرض می‌شود دکتر تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل است که برای ماموریتی ۴ ساله به نیویورک اعزام شد. مدتی بعد از اقامت متوجه بیماری خود شدند که طبیعی است همانجا به درمان بپردازند و ان شاء الله بزودی هم سر کارشان بر می‌گردند.»

حاشیه‌های یک عیادت/ واکنش‌ها به بستری شدن تخت روانچی در آمریکا چه بود؟ +تصاویر
در این میان دیدگاه گروه سوم نقطه اشتراک اصلاح طلبان و اصولگرایان تندرو بود که خواستار بازگشت تخت روانچی به ایران و ادامه پروسه درمان در کشور شدند. از میان اصلاح طلبان عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در توییتی از تخت روانچی خواست به ایران بازگردد. او نوشت اگر درمان در ایران بهتر نباشد، بدتر نیست. از جمع اصولگرایان نیز حمید رسایی در توییتی همان دیدگاه عباس عبدی را لحنی تندتر نوشت: «آمریکا برای ملاقات ظریف از تخت‌روانچی که در بیمارستان بستری است، شرط کرده تا یکی از اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران، آزاد شود. برای آقای تخت روانچی آرزوی سلامتی می‌کنم، ولی اگر جای ایشان بودم، تحت هر شرایطی، فردا خاک کثیف آمریکا را ترک می‌کردم.»
 
بسیاری از کاربران ادعایی مشابه رسایی داشته و خواستار بازگشت تخت روانچی به ایران و ادامه درمان در کشور شده و گفته‌اند با این کار مشکل کمبود دارو‌های سرطانی در ایران به واسطه تحریم‌ها برای مسئولان قابل لمس‌تر خواهد بود.


بیمارستان محل بستری تخت روانچی کجاست؟

بیمارستان محل درمان تخت روانچی کجاست؟
به گزارش رویداد۲۴ مرکز سرطان «مموریال اسلوآن کیترینگ» واقع درخیابان ۶۷ شرقی، خیابان یورک در نیویورک، بیمارستان محل بستری شدن مجید تخت روانچی است.
 
در وبسایت رسمی مرکز سرطان مموریال، این بیمارستان را بهترین بیمارستان درمان سرطان در جهان در ۲۵ سال گذشته بر اساس ارزیابی گزارش اخبار جهان و آمریکا معرفی کرده است. این ارزیابی آخرین بار در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ برای تعیین بهترین بیمارستان‌های جهان انجام شده است.
 
این رده بندی، مجموعه‌ای از فاکتور‌ها را درباره بیمارستان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد که شامل داده‌های مربوط به سلامت و نجات بیماران، سطح صلاحیت کارکنان و پرستاری و دیگر اطلاعات است.
 
ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که مدعی است ظریف از مقر سازمان ملل در لحظه‌ای که در ویدئو نمایش داده شده قصد خروج با هدف عیادت از تخت روانچی را داشته که مامور مقر مانع از خروج او شده است.
 

بررسی فاصله مقر سازمان ملل تا بیمارستان محل بستری تخت روانچی در گوگل مپ نشان می‌دهد فاصله این دو محل تقریبا ۲ کیلومتر است که پیمودن این مسیر به صورت پیاده ۲۵ دقیقه تا نیم ساعت و با ماشین در ترافیک چیزی حدود ۷ دقیقه زمان می‌برد که هیات وزیر خارجه ایران به دلیل تحریم‌های ظریف از پیمودن این مسیر کوتاه نیز منع شده است.

بیمارستان محل درمان تخت روانچی کجاست؟

فاصله مقر سازمان ملل تا بیمارستان با ماشین

بیمارستان محل درمان تخت روانچی کجاست؟

فاصله مقر سازمان ملل تا بیمارستان با پای پیاده

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
1
شما هم کم ازین کارا نکردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
3
در ضمن همون فناوری ای که از اون طریق ظریف با تخت روانچی صحبت کرده ساخته آمریکاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
1
7
درشرایطی که برای یک سرماخوردگی ساده در کشور افراد جان خودشان راازدست می‌دهند بهتر نیست تخت روانچی هرچه زودتر به ایران برگرده و بجای سناریو نویسی از عیادت وغیره دلارهای سرمایه ایران در آمریکا خ ج نشود؟ چطور هزینه کردن و بستری کردن را آمریکا قبول کرده عیادت ممنوعه؟!! واقعأ مردم را چه تصور کرده اند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
ایران هر زمان از خارجی جماعت شکست خورده بخاطر سیاستمداران نالایق خائن بوده که با خارجی همدست شده تا به هموطنش خیانت کنه دقیقا درست میگید شما چطور میشه معاونت یا همکارت رو در بیمارستان تر وخشک کنند ترو راه ندن عیادت!؟؟ جز اینکه سناریوی بچگانه نوشتی تاکسی متوجه خیانکاریهات نشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
3
ظریف نباید درخواست میکرد تا دنیا بفهمد که ایران محدودیت درمانی دارد بهتر بود شخص بیمار در ایران مداوا میشد و شخص دیگری مامور می شد تا ترامپ تا این اندازه مدعی نمی شد آقای موسوی لطفا پاسخ دهد که چگونه یک مامور هم میتواند از یک کشور بابت خدمات درمانی تشکر کند و بعد همزمان همان کشور را جنایتکار معرفی کند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
3
عراقچی دم از انسانیت می زند .ده ها زندانی سیاسی در ایران از درمان ساده محرومند انوقت اینا در بهترین بیمارستان آمریکا بستری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
1
آیا صحت داره تخت روانچی درخواست پناهندگی به آمریکا داده و برای فرار شایعه سرطان وبستری شدن کرده؟ باید دید چه وطن فرو‌شی ئی کرده اندکه مجبور شدند برای فرار این سناریو رو بنویسند... آقا یک زمانی باید ظریف پاسخگوی این فضاحت هایی که ببار آورده بشود.
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
چرا این عراقچی نبردن سر امام زاده و پیر و پیغمبری که ما داریم .خوبش نکن .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان