تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
معاون شهرداری تهران عنوان کرد

کاهش ۶۸میلیاردی درآمد شهرداری با طرح ترافیک جدید

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در واکنش به برخی شائبات مبنی بر درآمد میلیاردی شهرداری از محل عوارض طرح‌های ترافیکی گفت: برخی درصدد القای کلیدواژه "پولی کردن" هستند.
کاهش ۶۸میلیاردی درآمد شهرداری با طرح ترافیک جدید
رویداد۲۴ محسن پور سیدآقایی در پاسخ به برخی شائبات مطرح شده در مورد سود مالی شهرداری از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) با بیان اینکه بار‌ها اعلام کردیم با اجرای طرح‌های جدید ترافیکی به دنبال کسب درآمد نیستیم، گفت: با اینکه بار‌ها با اعلام آمار و ارقام دقیق ثابت کرده ایم که در آمد شهرداری با اجرای طرح‌های ترافیکی جدید نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش داشته است، اما برخی‌ها همچنان درصدد القای کلید واژه "پولی شدن" یا "کسب درآمد شهرداری" هستند.

وی با اشاره به آمار و ارقام مستند در معاونت حمل ونقل گفت: میزان تردد خودرو‌ها در محدوده طرح زوج و فرد سابق در تابستان سال گذشته، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در روز مخالف پلاک ثبت شده است که درآمد شهرداری از این محل به صورت دقیق ۹۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۷۶ تومان بوده است و دقت داشته باشید که این در حالی است که خودرو‌ها سه روز در هفته مجاز به تردد در محدوده بودند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه با اجرای طرح جدید و لغو طرح زوج و فرد، میزان تردد خودرو‌ها در محدوده طرح تنها به ۲۰روز مجاز تقلیل یافت، گفت: امسال در سه ماهه تابستان تعداد خودرو‌هایی که بیشتر از ۲۰ روز مجاز تردد داشتند حدود ۲ میلیون خودرو بوده که نشان می‌دهد مردم مراعات کرده و تنها در محدوده همان ۲۰ روز مجازشان و حتی کمتر در محدوده تردد داشتند.

وی افزود: درآمد شهرداری تهران در تابستان سال جاری به طور دقیق ٢۴ میلیارد و ۶١۴ میلیون و ۶٩١ هزار و ٧۶٣ تومان است و با یک حساب سرانگشتی می‌بینیم که درآمد شهرداری در پی اجرای طرح جدید حدود ۷۲درصد کاهش داشته است.

معاون شهردار تهران افزود: در حالی شهرداری تهران در حوزه درآمد طرح ترافیکی جدید با کاهش حدود ۶۸ میلیارد تومانی روبرو است که برخی درصدد هستند با نادیده گرفتن این کاهش درآمد، ما را متهم به پولی کردن معابر کنند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که جدول درآمدی شهرداری تهران از محل طرح‌های ترافیکی را به صورت روزانه در سامانه شفافیت منتشر کنیم تا راه بر هرگونه ابهام آفرینی بسته شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان