تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به زودی تصویب می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت این لایحه به‌زودی در مجلس به تصویب می‌رسد.

لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به زودی تصویب می‌شود

رویداد۲۴ الهیار ملکشاهی در آستانه روز جهانی کودک درباره آخرین وضع لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ایرادات نهایی شورای نگهبان به این لایحه که در بخش مجازات‌ها بود، در کمیسیون حقوقی و قضایی برطرف شده و لایحه حمایت از حقوق کودکان هم‌اکنون برای بررسی در صحن علنی در صف انتظار است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی این لایحه در صحن علنی نیز گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به‌زودی در مجلس تصویب و تبدیل به قانون خواهد شد و پس از آن آیین‌نامه اجرایی قانون تهیه و ابلاغ خواهد شد.

سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان، مشهور به قانون «کودک‌آزاری» با 9 ماده تصویب شد. با توجه به خلأهای قانونی موجود در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان و وقوع کودک‌آزاری‌های بسیار، قوه قضاییه لایحه‌ای با عنوان «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» را در سال 87 در قالب 59 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه مذکور به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در تاریخ 10 مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد. این لایحه سرانجام دوم مرداد 97 به صحن علنی مجلس رفت و کلیات این لایحه که به 51 ماده افزایش یافته است تصویب شد.

منبع: پانا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان