تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن را اصلاح کردند.

طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اصلاح شد

رویداد۲۴  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۰ مهر) موادی از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن که اعاده شده از شورای نگهبان بود را بررسی کرده و آنرا اصلاح کردند.

براساس اصلاحات انجام شده در ماده ۱ این طرح هر کس عمدا با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر با هر میزان غلظت موجب جنایت بر نفس، عضو یا منفعت شود در صورت مطالبه از ناحیه مجنی علیه یا، ولی دم حسب مورد با رعایت شرایط مقرر در کتاب قصاص، به قصاص نفس یا عضو یا منفعت محکوم می‌شود.

در ادامه نمایندگان ماده ۲ این طرح را هم بررسی کرده و اصلاحات آنرا نیز به تصویب رساندند.

براساس ماده ۲ این طرح هرگاه شخصی مرتکب جرم موضوع این قانون شود و مجازات آن قصاص نباشد یا به هر علتی مانند مصالحه اولیای دم قصاص اجرا نشود مرتکب علاوه بر پرداخت دیه یا ارش یا وجه‌المصالحه حسب مورد مطابق مقررات مربوطه به ترتیب مجازات می‌شود.

براساس تبصره این ماده در مواردی که به علت مرگ یا فرار دسترسی به مرتکب اسیدپاشی ممکن نباشد طبق مقررات مواد ۴۳۵ و ۴۷۴ قانون مجازات اسلامی عمل می‌شود.

با اصلاحات انجام شده نمایندگان تبصره این ماده را حذف کردند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان