تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

اثر جدید مصطفی کیایی توقیف شد/ ردپای «ابی» در توقف اکران «مطرب»!

در حالیکه توقیف اکران فیلم سینمایی خانه پدریدر روز‌های اخیر سروصدای زیادی به پا کرده است، اما توقف اکران فیلم مطرب در سکوت رسانه‌ای و بی سروصدا صورت گرفته است.
توقیف فیلم مطرب
رویداد۲۴ روابط عمومی فیلم سینمایی مطرب اعلام کرده که دلیل توقف پخش این اثر سینمایی «مشکلات فنی» بوده و با برطرف شدن این مشکلات اکران آغاز خواد شد. در این بین کارزار تبلیغاتی مطرب نیز متوقف شده است. سایت‌های فروش بلیط سینما نیز لینک‌های فروش این فیلم را حذف کرده اند.

قرار بود اکران فیلم سینمایی مطرب با پایان ماه صفر آغاز شود.

با وجود اینکه روابط عمومی مطرب مشکلات فنی را دلیل توقف اکران فیلم اعلام کرده است، اما در محافل سینمایی گفته می‌شود این فیلم نیز به سرنوشت خانه پدری دچار شده و فعلا توقیف شده است. تهیه کنندگان فیلم به دنبال اعمال اصلاحاتی در آن هستند تا امکان اکران ایجاد شود.

از طرف دیگر مصطفی کیایی با انتشار یک تصویر تبلیغاتی تحت عنوان «اطلاعیه» نوشته بود که به احترام ایام رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبى (ع) و شهادت امام رضا (ع) فعالیت کمپین تبلیغاتی فیلم سینمایی «مطرب»، تا پایان ایام عزاداری و تا روز سه‌شنبه متوقف خواهد شد.

با این حال برخی رسانه‎های اصولگرا این نکته را مطرح کرده اند که بازیگر نقش اول "مطرب" گریمی شبیه به ابراهیم حامدی (ابی) خواننده مشهور لس آنجلسی دارد.

خبرگزاری فارس در این باره نوشته است «ابراهیم حامدی مشهور به «ابی» خواننده لس‌آنجلسی طی سال‌های اخیر مواضع آشکاری علیه کشورمان داشته است و اخیراً نیز با پیش آمدن موضوع گل‌زنی مهدی ترابی، طی پستی اینستاگرامی به او توهین کرد.»

به نوشته این خبرگزاری سازندگان «مطرب» در اقلام تبلیغاتی این فیلم به ویژه در پوستر‌های آن به وفور از شمایل این خواننده لس‌آنجلسی استفاده کرده‌اند." فارس تاکید کرده این در حالی است که اقلام تبلیغی این فیلم هنوز از سوی سازمان سینمایی تائید نشده است.

فارس در ادامه به مسئولان سازمان سینمایی توصیه کرده است: «با توجه به دشمنی آشکار ابراهیم حامدی با نظام جمهوری اسلامی ایران، باید دقت نظر بیشتری روی تولیدات سینمایی و ویدئویی داشته باشد و استفاده از صدا، تصویر یا گریم او را از این پس ممنوع اعلام کند.»
 
در کنار خبرگزاری فارس سایت جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی نیز به تندی از این فیلم انتقاد کرده بود. جهان نیوز  مطرب را اینگونه شرح داده است: طرح کینه چند نسل از اعضای خانواده‌ یک خواننده‌ کاباره‌ای است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با یک خواننده قبل از انقلاب همکار بود و یک ماه پیش از معروف شدن وی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 رخ می‌دهد و مانع شناخته شدن این خواننده در عرصه موسیقی می‌شود.

این سایت نوشته است: «با هجوم انقلابیون به کاباره‌ها و دستگیری وی، زندگی و خانواده‌اش نابود می‌شود. لازم به ذکر است که همه مصادیق نمایشی به صورت کمدی روایت می‌شود تا لحن نقادانه فیلم نسبت به رخ‌دادها انقلاب به خوبی به مخاطب حقنه شود.» جهان نیوز از سازمان سینمایی برای مجوز این فیلم به شدت انتقاد کرده است.

ممکن است توقف اکران مطرب به خاطر جنجال‌های احتمالی پس از اکران آن بوده باشد. این گمانه مطرح است که مسئولان سازمان سینمایی برای جلوگیری از آنکه سرنوشت مطرب به سرنوشت خانه پدری و رحمان ۱۴۰۰ دچار نشود، خواستار اصلاح بخش‌هایی از آن شده اند.

«مطرب» در کنار «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی و «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی یکی از سه امید شکستن یخ اکران و بازگشت رونق به سالن‌های سینماست.

ردپای

برخی رسانه های می گویند گریم پرویز پرستویی شبیه به ابی خواننده مشهور لس آنجلسی است

 

قصه فیلم سینمایی مطرب

 
مطرب به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی محصول سال ۱۳۹۷ است. ژانر فیلم، مانند اکثر آثار قبلیِ مصطفی کیایی، کمدی و اجتماعی است. همچنین در این فیلم چند بازیگر از کشور ترکیه حضور دارند که هنوز نامی از آن‌ها برده نشده‌است و فیلم‌برداری این فیلم در اسفند ۱۳۹۷ در شهر استانبول به پایان رسید.

فیلمنامه این فیلم دربارهٔ یک خانواده ایرانی است که به نوعی وارد شهر استانبول ترکیه می‌شوند. فیلمنامه «مطرب» قبل از «چهارراه استانبول» نوشته شده و قرار بود اتفاقات آن در لندن اتفاق بیفتد، اما پس از تکمیل متن تصمیم گرفته شده داستان در کشوری که از لحاظ فرهنگی نزدیک به ایران است، ادامه داشته باشد.

داستان فیلم درباره یک خواننده کاباره‌ای است که پیش از اوج گرفتن با وقوع انقلاب همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود، اما چون به اندازه کافی از تشاهر و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی‌تواند خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم تبدیل می‌شود و ...


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اینا اصلاً ما رو قبول ندارن بهمون میگن مطرب.»


در این فیلم بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، مهران احمدی حضور دارند. کارگردان فیلم مطرب مصطفی کیایی برادر محسن کیایی است و تدوین فیلم توسط نیما جعفری جوزانی انجام شده است.

ردپای پرویز پرستویی، مهران احمدی و الناز شاکردوست در مطرب

 

مصطفی کیایی و آثارش

مصطفی کیایی متولد ۱۳۵۵در کرج و برادر محسن کیایی بازیگر سینما است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ در مرکز آموزش فیلم‌سازی اداره ارشاد کرج آغاز کرد و از سال ۱۳۷۶ همزمان با تحصیل در رشته فیلم‌سازی در دانشگاه به عنوان دستیار کارگردان در مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی مشغول به کار شد.

او پس از اتمام دوران تحصیل در سال ۸۱ به عنوان نویسنده، کارگردان و تدوینگر در برنامه‌های تلویزیونی فعالیت خود را ادامه داد و در این مدت برنامه‌های زیادی را برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی ساخت.

کیایی در سال ۱۳۸۶ درخواست پروانه ساخت فیلم بعدازظهر سگی سگی را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال کرد، اما موفق به اخذ پروانه ساخت نگردید و با تغییر تهیه‌کننده در سال ۱۳۸۸ پروانه ساخت فیلم بعد از ظهر سگی سگی را به تهیه‌کنندگی جوزان فیلم اخذ نمود و اولین فیلم بلند سینمایی خود را جلوی دوربین برد. او از برادر خود محسن کیایی در بیشتر فیلم‌هایش استفاده می‌کند.

آثار سینمایی دیگر مصطفی کیایی عبارتند از: "ضد گلوله، خط ویژه، عصر یخبندان، بارکد، چهار راه استانبول. مصطفی کیایی تاکنون افتخارات سینمایی نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. او با فیلم ضد گلوله برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی‌امین جشنواره فیلم فجرشد.
منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم مطرب ، فیلم مطرب
نظرات شما
پیشخوان