تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
یک رسانه آمریکایی خبر داد؛

پاسخ ایران به نامه نمایندگان کنگره آمریکا

سه نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که ماه فوریه گذشته خواستار سفر به ایران شده بودند، پاسخ خود را دریافت کردند.
رویداد24- سه نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که ماه فوریه گذشته خواستار سفر به ایران شده بودند، پاسخ خود را دریافت کردند.

ماه فوریه ویکلی‌استاندارد از اقدام سه عضو کنگره آمریکا برای اخذ ویزای ایران خبر داد و دلیل این سفر از سوی مقام های آمریکایی تایید جداگانه جنبه‌های مختلف توافق هسته‌ای با ایران  همچنین اطلاع از اخبار مربوط به آمریکایی‌هایی در بند در ایران و ایجاد یک پیش‌زمینه فکری در خصوص نحوه رفتار ایرانی‌ها با ملوانان آمریکایی دستگیر شده در ماه ژانویه اعلام کرده بودند.

این سه عضو کنگره در درخواستی غیر قابل‌قبول گفته بودند خواهان رصد انتخابات ۲۶ فوریه ایران از نزدیک هستند تا مطمئن شوند آیا این انتخابات دموکراتیک است یا خیر.

به گفته ویکی استاندارد، درخواست ویزای ایران به صورت دستی به دفتر حفاظت از منافع ایران در سفارت پاکستان ارسال شد و با اینکه از نظر آنها متن نامه مودبانه بود اما مقام‌های ایرانی هیچ پاسخی به این درخواست آنها ندادند.

به نقل از پایگاه واشنگتن فری‌بیکن، «مایکل پمپئو» قانونگذار ایالت «کانزاس»، «لی‌زلدین» از ایالت «نیویورک» و «فرانک لوبی‌یاندو» نماینده ایالت «نیوجرسی» که پیش از این اعلام کرده بودند که با حضور در دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، برای دریافت روادید تقاضا داده‌اند، پس از برگزاری انتخابات ایران در تاریخ ۱۲ آوریل آنها مجددا نامه‌ای به خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان فرستادند، ذیل آن مدعی شدند دلیل عدم پاسخ ایران به نامه آنها با وجود سفر مقام‌های بانک مرکزی  ایران به آمریکا توجیه‌پذیر نیست

این نمایندگان عضو کنگره با تکرار ادعای خود مبنی بر مذاکرات بدون مشکل با مقام‌های شرکت هواپیمایی آمریکایی بویینگ طی چند ماه گذشته، گفته‌اند که متن این نامه حاکی از آن است که ایرانی‌ها این عمل مقام‌های آمریکا را یک ترفند تبلیغاتی خوانده و آشکارا این نامه را مورد تحقیر قرار داده‌اند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان