تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، پس از آنکه واشنگتن بار دیگر موضع قبلی خود مبنی بر وضع تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی در آخر هفته آینده را تکرار کرد و موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار‌های امن شد، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته یک درصد کاهش داشت و بیشترین افت قیمت یک روزه در طی یک ماه اخیر را به ثبت رساند.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به ۱۴۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز جمعه گفت، ضرب الاجل ۱۵ دسامبر برای وضع دور جدید تعرفه‌ها علیه کالا‌های چینی همچنان به قوت خود باقی است، اما ترامپ از مسیر مذاکرات تجاری با چین راضی است.

این اظهارات موجب تحریک نگرانی‌ها در بین سرمایه گذاران شد و با افزایش تمایل سرمایه گذاران به حضور در بازار طلا قیمت فلز زرد رو به افزایش گذاشت.

قبلا انتظار می‌رفت فاز نخست توافق تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان در ماه نوامبر یعنی پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل ۱۵ دسامبر به دست آید. تعرفه‌های جدید حدود ۱۵۶ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را در بر می‌گیرد.

پس از آنکه آمار‌ها نشان داد که رشد آمار اشتغال آمریکا در ماه نوامبر رکورد ۱۰ ماه اخیر را شکسته است و اقتصاد آمریکا در خطر رکود قرار ندارد، قیمت طلا روز جمعه یک درصد کاهش داشت.

صادرات چین در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته، اما میزان واردات افزایش داشته است. این در حالی است که میزان ذخایر ارزی چین در ماه نوامبر با ۹ میلیارد دلار کاهش به ۳.۰۹۶ تریلیون دلار رسیده است.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان