تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
سلیمی:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد‌ها جوابگوی زندگی مردم نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد‌ها جوابگوی زندگی مردم نیست، گفت: در حال حاضر مرکز آمار ایران تورم را ۴۳ درصد عنوان کرده است؛ چرا باید افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد باشد؟ این رقم با چه فرمولی محاسبه شده است؟
افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد‌ها جوابگوی زندگی مردم نیست
رویداد۲۴ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در ارزیابی خود از بودجه سال ۹۹ گفت: متاسفانه وابستگی بودجه سال ۹۹ به نفت علی رغم برخی اظهار نظرات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ دولت مجبور خواهد شد پول پرقدرتی چاپ کند، تصریح کرد: پیرو این مسئله قطعا تورم به نحو عجیبی بالا خواهد رفت.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: سقف درآمد‌های نفتی در این بودجه نزدیک به ۸۸ هزار میلیارد تومان بوده و این مسئله واقعا خطرناک است.

وی با اشاره به بودجه بخش آموزش و پرورش، گفت: در این بخش ۷۳ هزار میلیارد تومان نیاز است که دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته است و این یعنی ما از هم اکنون با کسری ۲۰ هزار میلیاردی در این بخش مواجه خواهیم شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود کاهش بودجه برخی از بخش‌هایی که در اولویت قرار دارند، عجیب است بدانید بودجه نهاد ریاست جمهوری به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ این مسئله جای سوال دارد که اگر کمبود منابع داریم چرا بودجه نهاد ریاست جمهوری افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیشنهاد  افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در حال حاضر مرکز آمار ایران تورم را  ۴۳ درصد عنوان کرده است؛ چرا باید افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد باشد؟ این رقم با چه فرمولی محاسبه شده است؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر نرخ توم بیش از ۴۳ درصد است و این افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد کفاف زندگی مردم را نخواهد داد.
 
سلیمی با اشاره به بخش مالیات‌ها در بودجه سال ۹۹ نیز تصریح کرد: دولت در این بخش ۱۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی کرده است که این مسئله فشار مضاعفی به مردم وارد خواهد کرد لذا بهتر بود دولت به جای بالا بردن سقف مالیات‌ها جلوی فرار مالیاتی و دانه درشت‌ها را می‌گرفت.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افزایش تورم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ولي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
دروغ نگو . كلي ميشه باهاش پس انداز كردو مسافرت رفت .
نظرات شما
پیشخوان