تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

لو رفتن مشخصات کامل گلکسی اس ۱۰ لایت قبل از رونمایی رسمی

مشخصات کامل گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت قبل از رونمایی رسمی منتشر شده است. بر اساس شایعه جدید، این گوشی از نمایشگر ۶.۷ اینچی، چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، رم ۸ گیگابایتی و دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
گلکسی اس ۱۰ لایت
رویداد۲۴ طبق گزارشی که توسط سایت WinFuture منتشر شده، گلکسی اس ۱۰ لایت نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ دارد. در ادامه گزارش به حفره‌ای که در بالای صفحه و در وسط نمایشگر قرار گرفته هم اشاره شده. این حفره دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی با گشودگی دیافراگم f/۲.۲ را در خود جای داده است.

گلکسی اس ۱۰ لایت (که شایعه شده گلکسی A۹۱ نام دارد)، دوربین سه گانه خواهد داشت و طبق گزارش سایت یاد شده، شامل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با ضریب اف f/۲.۰، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو با اپرچر f/۲.۴ خواهد بود.

در این گزارش به تکنیک لرزشگیر تصویر جدید سامسونگ یعنی tilt-OIS هم اشاره شده که در همکاری با لرزشگیر تصویر اپتیکال، به خلق تصاویر واضح‌تر کمک خواهد کرد. این قابلیت با حرکت دادن لنز در برابر دوربین و در جهت‌های مختلف، لرزش‌های دست کاربر را می‌گیرد.

وجود این قابلیت در گلکسی اس ۱۰ لایت قبلاً توسط «OnLeaks»، از افشاگران معروف دنیای فناوری، تایید شده بود و بازگشت آن به گوشی‌های میان رده سامسونگ خبر خوبی است. البته مشخصات گلکسی اس ۱۰ لایت بیشتر به قلمرو پرچمداران تعلق دارد تا میان رده ها.

نکته جالب اینکه «OnLeaks» مدعی شده گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی A۹۱ دو گوشی مجزا هستند. به گفته وی، این دو محصول شباهت‌های زیادی به هم دارند و تفاوت آن‌ها در قسمت دوربین است. نکته جالب دیگر روی خوش نشان دادن سامسونگ به چیپست اسنپدراگون است. این سازنده کره‌ای معمولاً مدل‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون را در بازار‌های محدودی (از جمله ایالات متحده) عرضه می‌کند.

ظاهرا سامسونگ این بار قصد استفاده از چیپست اگزینوس در گلکسی اس ۱۰ لایت را ندارد و این گوشی را احتمالا با اسنپدراگون ۸۵۵ در بازار‌های اروپایی عرضه خواهد کرد. این چیپست را حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی (با قابلیت ارتقا تا ۱ ترابایت با کارت حافظه microSD) همراهی می‌کنند.

طبق شایعه جدید، گلکسی اس ۱۰ لایت از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار بوده و از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی توسط درگاه USB-C شارژ شده و با رابط کاربری One UI ۲.۰ بر پایه اندروید ۱۰ به دست کاربران می‌رسد.

گلکسی اس ۱۰ لایت در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی و با قیمت ۷۵۴ دلار در کشور‌های جنوب اروپا به بازار عرضه خواهد شد.
منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان