تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
واعظ آشتیانی:

اگر وزارت ورزش پرسپولیسی است دلیل نمی‌شود به این تیم توجه بیشتری نشان دهد

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد شرایط این باشگاه و تحولات مدیریتی صحبت کرد.

اگر وزارت ورزش پرسپولیسی است دلیل نمی‌شود به این تیم توجه بیشتری نشان دهد

رویداد۲۴ واعظ آشتیانی در خصوص وضعیت استقلال و تلاش‌‌های باشگاه برای بازگشت استراماچونی اظهار داشت: در مورد استراماچونی بنده عقیده دارم نباید به دنبال او و برگشتنش رفت، ایشان درست است که برابر مفاد قراردادش عمل کرده است و یک آدم حرفه‌ای است و سعی کرده است حقوقی برخورد کند و مثل مربیان ما نیست که تصمیماتی بگیرند که بار حقوقی داشته باشد.

مشخصاً در قرارداد او قید شده است که اگر باشگاه به تعهداتش عمل نکند می‌تواند ترک کار داشته باشد. در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که رخ داده برگشت ایشان به صلاح باشگاه و خودش نیست ایشان در درجه اول فضا را ملتهب کرده است و آبی که ریخته جمع کردنش دشوار است.


بیشتر بخوانید: سوء مدیریت، باعث جدایی استراماچونی


نکته اساسی‌تر اینجاست که مثل زمان کی‌روش که هر وقت اراده می‌کرد برخورد با عوامل فدراسیون و دبیرکل داشت ایشان هم این استنباط را دارد که با قهر و جدایی مقطعی عامل اخراج یک مدیر شده است و اگر برگردد هم همین رویه ادامه پیدا می‌کند لذاً صلاح نمی‌بینم ایشان برگردد و به نفع طرفین است که ادامه همکاری نداشته باشند.

بازگشت ایشان به لحاظ مدیریتی به چالشی برای خودش و باشگاه تبدیل خواهد شد. خصوصاً اینکه تا حدی عصبی مزاج هم هست و همه این مسائل کنار همدیگر باعث ایجاد مشکلات می‌شود. ضمن اینکه ایشان باز تکرار می‌کنم در چهارچوب قرارداد خودش عمل کرده و ایرادی به او وارد نیست.

وی در مورد اینکه چرا کار استقلال به اینجا کشیده شد هم گفت: دلیلش این است که آن زمانی که باید به تعهداتشان عمل می‌کردند، نکردند و امروز باید تاوانش را بدهند. یکی از مشکلات ما این است که وقتی با بازیکنان و مربیان خارجی داخلی قرارداد امضا می‌کنیم مدیران ما مقید به اجرای تعهداتشان نیستند. اکثر بازیکنان و مربیان خارجی که آمدند به مشکل خورده و با پیگیری‌های بین‌المللی تا آخرین سنت پولشان را گرفتند و عمدتاً اختلافات از عدم اجرای تعهدات بوده است.

مدیرعامل اسبق استقلال در ادامه گفت: مشکل اصلی زمانی صورت گرفت که افرادی که بدون شایستگی سر کار آمدند سرمربیانی انتخاب کردند که توانایی جلب رضایت و پرداخت مطالباتشان را نداشتند. ایراد هم از کسانی است که این افراد را روی کار آورده و در مراودات مدیریتی آنها را منصوب کردند. برای یک بار هم که شده مدیران ارشدی که این مدیران ضعیف منصوب می‌کنند باید مورد مواخذه قرار بگیرند و حتی اگر یک بار یکی از آنها مورد پرسش قرار بگیرد دیگر کمتر کسی جرئت این را دارد که به خاطر مراوداتی گروهی و جناحی و رفاقت و مسائلی از این دست انتخاب‌های ضعیف این چنینی انجام دهند.

واعظ آشتیانی در مورد نقش مجلس در این زمینه هم گفت: مجلس وظیفه دارد به این موضوع ورود کند و بررسی کند که دلیل این نابسامانی‌ها چیست. وقتی وزارت ورزش جایگزین سازمان تربیت بدنی شد یکی از دلایلش همین بود که مجلسی‌ها بتوانند از شخص مسئول سوال کرده و او را مواخذه کنند و نظارت بیشتری صورت بگیرد نه اینکه فضای لابی برای برخی از نمایندگان باز شده و بابت آن رانت بگیرند و وزارت ورزش تبدیل شود به محملی برای رفتارهای سیاسی و مطالبات مردم در این میان وجه المسالحه قرار بگیرد. مجلس نماینده مردم است و باید مسئولان ناکارآمد را مورد مواخذه قرار دهد. واقعاً از نظر نمایندگان مجلس عملکرد وزارت ورزش قابل دفاع است و می‌توانند عنوان کنند که عملکرد خوبی داشته است؟

وی در مورد اینکه وزیر ورزش این روزها متهم به تبعیض میان سرخابی‌ها شده و او را علاقه‌مند به پرسپولیس می‌دانند هم گفت: این دلیل نمی‌شود که وزیر ورزش یا هر مسئولی اگر پرسپولیسی است همه نگاهش به پرسپولیس باشد. استقلال و پرسپولیس زیر مجموعه وزارت ورزش هستند و کارنامه این وزارتخانه بیشتر به واسطه نتایج و عملکرد این دو تیم سنجیده می‌شود و اوج بی‌منطقی است اگر صرفاً به خاطر علاقه رنگی در حق یکی از آنها اجحاف شود. من شخصاً تصورم این نیست که وزارت ورزش نگاه رنگی میان این دو تیم داشته باشد و با هیچ عقل سلیمی جور در نمی‌آید.

آشتیانی در مورد صحبت‌هایی که از بازگشت فتح‌الله‌زاده به استقلال مطرح شده هم گفت: فعلاً این موضوع منتفی شده است و با توجه به یک سری مسائلی مطرح شده اینطور شنیده‌ام که این اتفاق قرار نیست دیگر رخ دهد و برای همین ترجیح می‌دهم در موردش صحبت نکنم. آن بنده خدا هم اتفاق بدی برایش افتاده و بهتر است از باز کردن این موضوع صرف نظر کنیم.

وی در مورد اینکه در این شرایط راهکارش برای بهبود اوضاع استقلال چیست هم عنوان کرد: قطعاً افرادی که در رأس کار هستند خودشان را آگاه‌تر و عالم‌تر نسبت به مسائل می‌دانند و بهتر می‌توانند بسنجند که در این شرایط باید چکار کرد و من نمی‌توانم نظری بدهم.

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه آیا قلباً به این تیم علاقه‌مند است یا نه، گفت: طبیعی است که من در استقلال فعالیت کردم و این تیم را دوست دارم ولی دوست داشتنم به این شکل نیست که مثل برخی شال گردن آبی در هوا بچرخانم و با آن عکس بگیرم.

آشتیانی در مورد اینکه هواداران استقلال در برخورد با او چه مسائلی را مطرح می‌کنند اظهار داشت: آنها نگران هستند و حق هم دارند و خیلی با من صحبت می‌کنند و من آنها را به صبوری و آرامش دعوت می‌کنم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان