تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

باتری برقی که از آب دریا ساخته می‌شود

شرکت آی بی ام باتری جدیدی طراحی کرده که از مواد استخراج شده از آب دریا تولید می شود. این باتری ارزانتر تولید و سریع تر شارژ می شود و می توان از آن در هواپیما و خودروهای برقی استفاده کرد.

باتری برقی که از آب دریا ساخته می‌شود

رویداد۲۴ امروزه خودروهای برقی نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارند اما آنها نیز مشکلاتی دارند. خودروهای برقی با باتری های لیتیوم یونی کار می کنند که از فلزات سنگین مانند کبالت تهیه می شود. ذخایر این فلزات محدود است و شرایط استخراج آنها نیز چندان ساده نیست.

در همین راستا آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت IBM نوعی باتری طراحی کرده که هیچ فلز سنگینی در آن وجود ندارد. در عوض می توان باتری را از موادی ساخت که از آب دریا استخراج می شود. 

به گفته محققان این شرکت، تولید باتری جدید حتی از باتری های فعلی کم هزینه تر خواهد بود و در مدت زمان کوتاه تری شارژ می شود. باتری جدید در کمتر از ۵ دقیقه ٨٠ درصد شارژ می شود. 

علاوه بر این موارد تراکم انرژی آن بالاتر و کم مصرف تر از باتری لیتیوم یونی فعلی است. در کنار این موارد احتمال اشتعال باتری نیز کمتر است و می توان آن را در شبکه های هوشمند توزیع برق ، هواپیماها، خودروها و کامیون های برقی استفاده کرد.  

در باتری جدید از سه ماده جدید از جمله کاتدی عاری از نیکل و کبالت و مایع الکترولیت استفاده می شود. اکنون IBM با شرکت Central Glass (تهیه کننده الکترولیت باتری برای  مرسدس بنز) و Sidus (تولید کننده باتری) همکاری می کند تا باتری جدید را تولید کند.  

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان