تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۸
شرفی:

فدراسیون هرچه زودتر مربی تیم‌ملی را انتخاب کند/ باید مسببان اصلی مشکلات فوتبال ایران به مردم معرفی شوند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هر کس با فوتبال آشنایی داشته باشد می‌داند که تاخیر در انتخاب مربی چقدر زیان‌بار است.

سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴ اصغر شرفی پیشکسوت فوتبال ایران درباره تاخیر در انتخاب مربی تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال ایران فعلاً بدون رئیس است و باید صبر کنیم و ببینیم حیدر بهاروند در روزهای آینده چه‌ کاری برای فوتبال ایران انجام می‌دهد. اما توصیه من به فدراسیون فوتبال ایران این است که هرچه سریع‌تر مربی تیم ملی را انتخاب کنند. بلاتکلیفی تیم ملی به ضرر فوتبال ایران است.

این کارشناس فوتبال ایران با مطرح کردن مسائل مالی فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران درگیر مشکلات مالی است. در همین وضعیت مدیران فوتبال ایران چه مدیران باشگاهی چه مدیران فدراسیون فوتبال، به دنبال مربیان خارجی هستند. بعد از مدتی نیز به دلیل همین کمبود منابع مالی با مربیان خارجی به مشکل می‌خورند. تنها کسانی که در این میان ضرر می‌کنند هواداران تیم‌ها و همچنین بازیکنان هستند.

او ادامه داد: باید مشخص شود چه کسی زیر قرارداد مربیان خارجی را امضا می‌کند. وقتی همه‌ چیز شفاف باشد دیگر کسی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. مدیران باید جوابگوی اعمال خود باشند. از طرفی هم مدیران فوتبال ایران باید بدانند چه میزان بودجه در اختیار دارند و بر اساس همان بودجه‌ای که دارند باید با مربیان قرارداد امضا کنند. بدین ترتیب می‌توانیم از بروز حواشی جلوگیری کنیم. هوادار باشگاه هم این‌قدر عذاب نمی‌کشد.

تاخیر در انتخاب مربی به ضرر تیم ملی است

این مربی پیشین فوتبال ایران همچنین گفت: تیم ملی فوتبال، استقلال و پرسپولیس و خیلی دیگر از باشگاه‌های ایرانی با مربیان‌شان دچار مشکل شده‌اند. مسئولان باید مسببان اصلی این اتفاقات را به مردم معرفی کنند. کسانی که با بازیکنان و مربیان قرارداد امضا می‌کنند باید پاسخگو باشند.

مسئولیت کار خودتان را بپذیرید. مشکلاتی از این ‌دست در همه جای دنیا رخ می‌دهد. کشورهای دیگر هم برخی مواقع با مربیان خود به مشکل می‌خورند. اما قراردادی که بسته می‌شود قانونمند است. مدیران هم پای امضای خودشان می‌ایستند.


بیشتر بخوانید: علی دایی نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم‌ملی


این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره تاخیر در انتخاب مربی تیم ملی گفت: هر کس با فوتبال آشنایی داشته باشد می‌داند که تاخیر در انتخاب مربی چقدر زیان‌بار است. امروز رقیبان تیم ملی در حال آماده‌سازی هستند، اما تیم ملی ایران هنوز مربی خودش را نمی‌شناسد. تیم‌ها برای رسیدن به هماهنگی نیاز به زمان ‌دارند. بازیکنان بعد از چند ماه بازی کردن در کنار هم تازه با زبان بدن یکدیگر آشنا می‌شوند.

فوتبال در این سال‌ها به قدری سرعت پیدا کرده است که بازیکنان مثل گذشته نمی‌توانند با هم در زمین صحبت کنند. بازیکن با قدمی که در زمین برمی‌دارد به هم‌تیمی‌اش پیام می‌دهد. برای اینکه تیم ملی فوتبال ایران به این سطح از آمادگی برسد، احتیاج به زمان دارد. متاسفانه تیم ملی بدون مربی است و هیچ اردویی هم برگزار نمی‌کند. از همین رو بازیکنان نمی‌توانند روند تمرینی خود را حفظ کنند. با وقفه‌ای که در روند آماده‌سازی تیم ملی افتاده شرایط کمی برای ما سخت شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان