تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

تمامی مشکلات ریودوژانیرو پیش از المپیک (تصاویر)

المپیک ریو 2016 با مشکلات زیادی از جمله بحران اقتصادی آلودگی، مشکل فروش بلیت‌ها و اپیدمی ویروس زیکا دست و پنجه نرم می‌کند.
رویداد۲۴- المپیک ریو 2016 با مشکلات زیادی از جمله بحران اقتصادی آلودگی، مشکل فروش بلیت‌ها و اپیدمی ویروس زیکا دست و پنجه نرم می‌کند.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سایت جهان ورزش، تاکنون تنها نیمی از بلیت‌های بازی‌های  المپیک ریو فروخته شده است و 12 درصد از بلیت‌های بازی‌های پارالمپیک نیز به فروش رسیده است.

 خراب شدن جاده دوچرخه‌سواری ریو و افزایش نگرانی‌ها درباره ویروس زیکا، از دیگر مشکلاتی است که ترس و واهمه را درباره بازی‌های  المپیک افزایش داده است.

یکی از مسئولان بازی‌ها درباره بحران‌های پیش آمده اظهار کرد: با شرایطی که وجود دارد، تنها یک معجزه می‌تواند المپیک ریو را نجات دهد تا تبدیل به یک فاجعه نشود.

مسئولان ریو تلاش زیادی برای مقابله با شیوع پشه‌ها و فراگیر شدن زیکا کردند. با این حال به زنان باردار توصیه شده است که به ریو سفر نکنند تا نوزادان آنها مشکلات مغزی پیدا نکنند.

پشه‌هایی که حامل ویروس زیکا هستند، در سال 1950 به طور کامل در برزیل منقرض شدند اما با گذشت زمان، دوباره این پشه‌ها به این منطقه بازگشتند. از سال گذشته تاکنون، چهار هزار مورد نوزاد با مشکل مغزی به دنیا آمدند که همگی به دلیل ویروس زیکا این مشکل را پیدا کردند.

در کنار همه اینها مشکلات اقتصادی و سیاسی برزیل نیز خودنمایی می‌کند. برکناری دیلماروسف، رییس جمهور روسیه و رسوایی‌های دولتی در این کشور از دیگر بحران‌ها هستند. این مسائل باعث شد که معترضان زیادی به خیابان‌ها بریزند و اعتراض خود را اعلام کنند.

 بحران اقتصادی در برزیل باعث شده است امکانات استادیوم‌ها کاهش یابد و خط متروی اصلی ریو نیز کامل نشود. ریو هنوز نیاز به کمک‌های مالی برای به پایان رساندن این پروژه‌‌ ها دارد. مشکلات اقتصادی برزیل بر میزان بهداشت و رفاه پزشکی در این کشور نیز تاثیر گذاشته است. به دلیل نبود بهداشت کافی، اخیرا باکتری‌ها و میکرو‌ب‌ها خطرناک و بسیار مقاومی در سواحل برزیل پیدا شده که می‌تواند سلامت ورزشکاران آبی را تهدید کنند.

یکی دیگر از عوامل اصلی مشکلات بهداشتی نبود شبکه فاضلاب مناسب در ریو است.

بدین ترتیب، بحران‌های مختلف باعث شده است بلیت بازی‌ها را  المپیک و پارالمپیک، آنطور که باید فروخته نشود. ورزشکاران پارالمپیک این ترس را دارند که مجبور شوند در استادیوم خالی از تماشاگر مسابقه بدهند.

یکی از ورزشکاران پارالمپیکی در این باره اظهار کرد: در  المپیک لندن هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران زیادی حضور داشتند. خیلی شگفت انگیز بود. البته تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم این مساله تاثیری بر عملکردم نداشته باشد اما اگر تشویق‌های مردم را نداشته باشیم، ناامید خواهیم شد. اگر صندلی‌های خالی را ببینیم، ناراحت می‌شویم.

سخنگوی کمیته‌ برگزاری ریو 2016 نیز درباره فروخته نشدن بلیت‌ها گفت: کمی نگران پارالمپیک هستیم. باید تبلیغ کنیم. در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاضر مقایسه  المپیک ریو و  المپیک لندن نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد ریو فاصله زیادی با هدف اصلی خود دارد که موفقیت در میزبانی بازی های  المپیک است. با این حال باید دید مسئولان برزیلی در این زمان کم چه تمهیداتی برای مقابله با این مشکلات می‌اندیشند.

المپیک ریودوژانیرو

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان