تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای مانوری که در فرودگاه مهرآباد باعث جان باختن یک نظامی شد، چه بود؟ +عکس

روز گذشته علی اکبر رائفی پور گفته در جریان برگزاری یک مانور در فرودگاه مهرآباد، نیروهای خودی به یک عضو نظامی که نقش داعش را بازی می‌کرده، شلیک کرده‌اند.

رویداد۲۴ روز گذشته فیلمی از علی اکبر رائفی پور چهره جنجالی اصولگرایان منتشر شد در آن توضیح می‌داد در جریان برگزاری مانور سپاه برای آمادگی با داعش بوده، لباس داعش را بر تن یکی از نظامیان می‌کنند تا مانور شکل جدی‌تر به خود بگیرد. این فرد چند بار الله اکبر می‌گوید و بار سوم نیروهای نظامی به سر او تیر شلیک می‌کنند که آن فرد به خاطر این موضوع جان باخت.

اظهارات رائفی پور بازخوردی زیادی در فضای مجازی داشت؛ برخی کاربران این ماجرا به عنوان جدیت نیروهای نظامی تلقی کردند و نوشتند این احتمال در هر کجای دنیا وجود دارد و هیچکس نیروهای نظامی کشورش را به خاطر خطای انسانی سرزنش نمی‌کند.

برخی دیگر از کاربران نوشتند چرا در جریان برگزاری یک مانور از تیر واقعی استفاده شده است؟ آنها معتقد بودند پروتکل برگزاری مانور در سطح شهر، استفاده از تیرهای واقعی نیست.

به گزارش رویداد۲۴ تیرماه سال ۹۶ و چند روز بعد از حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی، بعضی رسانه‌ها خبر دادند که فردی به نام مهدی یزدی در مانور فرودگاه امام جان باخته است. خبری که در این مدت جز ابهامات مهم عرصه سیاسی ایران بود. آن زمان حفاظت فرودگاه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود یک رزمایش واقعی و موفق برای سنجش توان عملیاتی یگان مستقر در فرودگاه مهرآباد برگزار شده و مشکلی در برگزاری این رزمایش وجود نداشته است.

آن زمان خبرگزاری ایسنا به نقل از یک «مقام آگاه» نوشت این «مانور» به این دلیل بدون اعلام قبلی و «به صورت ناگهانی» انجام شده که «در جریان آن نیرو‌های امنیتی به خوبی محک خورده و شرایط را شبیه‌سازی کنند.»

در بیانیه‌ای که حفاظت فرودگاه منتشر کرده بود، هیچ نامی مهدی یزدی و شلیک به نیرویی که نقش داعش بازی می‌کرده، آورده نشده بود.

مانور فرودگاه مهرآباد

این مامور نظامی که رائفی پور از آن سخن گفته، مهدی یزدی نام داشته که اکانت‌های پر بازدید امنیتی و اصولگرا در توییتر، چند روز برای سلامتی او دعا می‌کردند و ظاهرا بعد از چند روز به شهادت رسیده است.

چند روز بعد خبرگزاری تسنیم نوشت اعضای پیکر شهید مهدی یزدی که در جریان رزمایش دفاعی امنیتی فرودگاه مهرآباد مجروح شده بود، با رضایت خانواده وی به چند بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مانور فرودگاه مهرآباد

 

مانور فرودگاه مهرآباد

مانور فرودگاه مهرآباد

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
4
سابقه‌مون خدا رو شکر خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
2
مجلس عزاداری میگیرن 200 نفر کشته و مصدوم میده! مانور با مهمات جنگی دیگه چقدر کشته میده!شانس آوردند که یکنفر نقش داعش را بازی کرده و گرنه تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان