تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ادامه کاهش قیمت جهانی نفت با نگرانی از شیوع ویروس کرونا

امروز نیز در بازار‌های جهانی قیمت نفت با نگرانی از تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان با کاهش همراه شد و نفت برنت بشکه‌ای ۵۹ دلار معامله شد.

ادامه کاهش قیمت جهانی نفت با نگرانی از شیوع ویروس کرونارویداد۲۴ امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت کاهش یافت و به زیر 60 دلار آمد. هر بشکه نفت برنت با 91 سنت کاهش بشکه‌ای 58 دلار و 91 سنت به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت امروز پنج‌شنبه قیمت نفت تحت تأثیر نگرانی از شیوع ویروس کرونا که به اذعان کارشناسان می‌تواند بر سطح تجارت و اقتصاد جهانی تأثیرگذار باشد کاهش یافت.

امروز آژانس رتبه‌بندی روسیه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا می‌تواند نیم‌درصد اقتصاد چین را کاهش دهد و هر گونه خلل و حتی کاهش اندک در اقتصاد چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان قیمت نفت را متزلزل خواهد کرد.

در حال حاضر کشورها صدها شهروند خود را که از شهر ووهان چین برگشته‌اند را ایزوله کرده‌اند تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

براساس گزارش رویترز قیمت‌ها در روزهای گذشته کاهش داشته و به کمترین میزان سه ماهه گذشته رسید چرا که سرمایه‌گذاران در صدد ارزیابی نحوه جلوگیری از خسارت‌های احتمالی هستند. این شرایط بر میزان تقاضای نفت خام نیز تأثیر گذاشته است.

براساس این گزارش امروز قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش 77 سنتی داشت و بشکه‌ای 52 دلار و 56 سنت به فروش رفت.


بیشتر بخوانید: مناطق آزاد عربستان در مسیر جدایی نفت از اقتصاد/ خواب بن سلمان برای عربستانی نوین


در گروه سایر فروآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین با 3.65دلار کاهش گالنی 149 دلار و 43 سنت معامله شد. نفت کوره 3.89دلار و گازوئیل 13.75دلار کاهش داشته‌اند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان