تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین:

خبرها از زیان اقتصادی حاصل از کرونا مستند نیست

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است برای ارائه ارزیابی دقیق از وضعیت اقتصاد چین و تاثیر کرونا بر این اقتصاد، باید صبر کرد و اخبار و اطلاعاتی که در این زمینه منتشر می‌شوند، مستند نیستند.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ مجیدرضا حریری، اظهار کرد: چین در تمام سال‌های گذشته خود را به عنوان یک قدرت اقتصادی جهان نشان داده و قطعا در مدیریت این ویروس نیز نیاز به کمک‌های مالی وجود ندارد، اما اینکه ما نشان دهیم در کنار مردم و دولت چین هستیم، قطعا مهم خواهد بود.

به گفته وی، در دوره‌های اخیری که اقتصاد ایران با تحریم‌های سخت مواجه شده، دولت چین تلاش کرده ارتباطات دو کشور حفظ شود و در ماه‌های گذشته نیز چین همواره شریک اصلی تجاری ایران بوده و از این رو مهم است که ایران نیز نشان دهد که در شرایط سخت، همراهی خود را اثبات می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اوج‌گیری ویروس کرونا در سال نوی چینی، گفت: با توجه به قرار گرفتن در تعطیلات سال نوی چینی، اقتصاد این کشور نیز خود را آماده چند روز تعطیلی کرده بود. باید دید دولت چین برای روزهای آینده چه برنامه‌ریزی خواهد کرد و آیا تعطیلات تمدید خواهد شد یا شیوه‌ای دیگر را در پیش می‌گیرند.

به اعتقاد حریری باید پس از پایان یافتن تعطیلات و ارزیابی دقیق از شرایط، نسبت به تاثیر کرونا بر اقتصاد چین نظر داد و آنچه که در روزهای گذشته مطرح شده صرفا گمانه‌زنی است و منشا علمی و آماری ندارد.


بیشتر بخوانید: جهش ۳ درصدی قیمت نفت با خبر کشف داروی موثر کرونا


چین به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های اقتصادی جهان از چند هفته قبل با شیوع ویروس کرونا مواجه شده و در تلاش است سرعت شیوع آن را کاهش دهد.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند در صورت طولانی شدن فرایند کنترل شیوع این ویروس، کرونا بر اقتصاد چین اثر منفی خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان