تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

کدام ویروس خطرناک‌تر است کرونا یا آنفلوآنزا؟

این روزها بسیاری از افراد نگرانی‌هایی جدی درباره شیوع ویروس کرونا دارند، اما شاید بد نباشد بدانید که ویروس آنفلوآنزا نیز در کمین بسیاری از افراد است، حتی با شدتی بیشتر از کرونا.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ این روزها بسیاری از افراد نگرانی‌هایی جدی درباره شیوع ویروس کرونا دارند، اما شاید بد نباشد بدانید که ویروس آنفلوآنزا نیز در کمین بسیاری از افراد است، حتی با شدتی بیشتر از کرونا.

گرچه بسیاری از افراد از ویروس کرونا می‌ترسند، اما به گفته کارشناسان، شما باید نگران شیوع آنفلوانزا باشید.

بعد از آنکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) کرونا را یک فوریت جهانی اعلام کرد، جهان در ترس قرار گرفت اما متخصصان بیماری‌های ویروسی می‌گویند خطر شیوع کرونا به اندازه آنفلوآنزا نیست. در ایالات متحده آمریکا، 6.7 درصد از مرگ‌ومیرها در هفته منتهی به 18 ژانویه اتفاق افتاد و به ذات‌الریه و آنفلوانزا نسبت داده شد.

اما به گفته یک متخصص خطر ویروس کرونا به همان اندازه گزارش‌های رسانه‌ای کشنده نیست. سون اریک اوملوند؛ متخصص بیماری‌های ویروسی و مدرس دانشگاه اسلو می‌گوید ویروس کرونا پس از طی‌کردن یک دوره خیزش از بین می‌رود. بنابراین کرونا ویروسی نیست که باید از آن ترسید، بلکه باید از آنفلوآنزا ترسید.

از نظر دکتر اوملوند، به احتمال زیاد ویروس کرونا از بین می‌رود چرا که بیشتر افراد سالخورده، ضعیف دارای بیماری‌های اساسی دیگر را درگیر می کند. داده‌های غیررسمی محققان انگلیسی و چینی نشان می‌دهد که 39 مرگ از 41 مرگ در اثر ویروس کرونا در ووهان را افراد بالای 50 سال تشکیل می‌دهند. این در حالی است که آنفلوآنزا افرادی مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: چه کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟


دکتر ویلیام شافنر، استاد پیشگیری از بیماری‌های ویروسی در دانشگاه علوم پزشکی وندربیلت می‌گوید ویروس کرونا در مقایسه با آنفلوآنزا مانند یک لکه ابر است که ناپدید می‌شود. دکتر جان ادلسپرگر، رئیس بیمارستان شریدان نیز می‌گوید: «با توجه به اینکه آنفلوانزا سال گذشته 35،000 نفر را در آمریکا کشته است، معتقدم کرونا یک ویروس زودگذر است».

با همه اینها همه فراد برای مبارزه با شیوع این ویروس نیاز به رعایت اصولی بهداشتی و مواردی مثل شست‌وشوی مداوم دست‌ها دارند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان