تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
بازتاب یک گزارش رویداد۲۴؛

بهبود شرایط بیماران دیالیزی در بیمارستان انصاری نارمک

حضور بازرسان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت در بیمارستان انصاری نارمک پس از انتشار گزارش رویداد۲۴ درباره مشکلات بیماران دیالیزی این بیمارستان، باعث شد شرایط بخش دیالیز تغییر کند.
دیالیزی بیمارستان انصاری نارمک
رویداد۲۴ در روزهای گذشته گزارشی با عنوان «دیالیز بیشتر؛ پول بیشتر!» مربوط به بیمارستان انصاری نارمک منتشر شد که نشان می‌داد تعداد در این بیمارستان دیالیز بیشتری انجام می‌شود تا دریافتی بیشتری از سازمان‌های بیمه‌گر به دست آید.
 
اطلاعات رویداد۲۴ نشان می‌دهد پس از این گزارش، بازرسان وزارت بهداشت و بازرسان سازمان تامین اجتماعی به صورت جداگانه به بیمارستان مذکور مراجعه و برای بررسی بیشتر با تعدادی از از بیماران مصاحبه کرده‌اند که حاصل بررسی‌های بیشتر، تغییرات در بخش دیالیز این بیمارستان بوده و سرپرستار این بخش دیالیز تغییر کرده است.
بیشتر بخوانید: دیالیز بیشتر؛ پول بیشتر!/ معامله پر سود یک بیمارستان دیالیز با جان بیماران
یکی از مشکلات این بیمارستان بنا بر گلایه‌های برخی بیماران، عدم استقرار مداوم پزشک آنکال نفرولوژیست در بخش بود  که باعث می‌شد بیماران در صورت نیاز به وی دسترسی نداشته باشند. اما بعد از حضور بازرسان در بیمارستان در طول هفته گذشته پزشک متخصص فوق ۲ بار به بخش دیالیز بیمارستان مراجعه و بیماران بخش را ملاقات کرد و در مورد هر بیمار سفارش‌های لازم را به کادر درمان منتقل کرد.
 
کاهش وزن بیماران دیالیزی در بیمارستان به‌گونه‌ای بود که بیماران نمی‌توانستند بیش از ۳ کیلوگرم از وزن اضافه خود را در هر جلسه کم کنند. این مساله باعث می‌شد بیماران برای بهبود شرایط‌شان نیاز بیشتری به انجام دیالیز در نوبت‌های اضافه داشته باشند و در قبال این موضوع، سازمان‌های بیمه‌گر نیز ناچار به پرداخت هزینه‌های بیتشری به این بیمارستان بودند.
 
یکی از مواردی که براساس صحبت‌های تعدادی از بیماران این بیمارستان به آن اشاره شده بود تنظیم دور دستگاه دیالیز دراین بیمارستان تا سقف ۲۴۰ دور بود.  این در حالی است که تنظیم دستگاه با دور بیشتر باعث بهبود کیفیت دیالیز بیماران شده و ضمن کاهش وزن بیشتر شرایط بهبود بیمار فراهم می‌شود. با این حال اطلاعات خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌دهد با استقرار تیم بازرسی، این شرایط تغییر کرده است و هم اکنون وزن بیماران قبل و بعد از انجام دیالیز توسط بخش بررسی و در پرونده بیمار درج شده و وزن اضافی بیمار با دور مناسب دستگاه کسر و در نتیجه کیفیت انجام دیالیز بیماران افزایش قابل تامل و توجهی کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان