تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
در نخستین روز هفته؛

بورس هفته را با چراغ سبز آغاز کرد

معاملات بازار سرمایه در نخستین روز هفته درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۶۹۴۸ واحد صعود رقم ۴۵۲ هزار و ۸۴۲ واحد را ثبت کرد.

 بورس

رویداد۲۴ شاخص کل بازار سرمایه روند صعودی هفته‌های قبل خود را ادامه داد و حتی تا مرز ۴۵۶ هزار و ۴۸۸ واحد نیز رشد کرد اما در نهایت رشد آن در رقم ۴۵۲ هزار و ۸۴۲ واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۴۵ واحد صعود به رقم ۱۴۷ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

معامله‌گران بورس امروز ۸۹۱ هزار معامله انجام دادند که ۴۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به روز چهارشنبه افزایشی بود.

مخابرات ایران تنها نمادی بود که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشت، درحالی که س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری غدری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در بازار داشتند.

همچنین بانک‌های تجارت، ملت و صادرات ایران، سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۹۲ واحد صعود در رقم ۵۷۴۷ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۵۱ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال انجام شد و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس را نیز سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، زرین معدن آسیا و صنایع ماشین‌های اداری ایران تشکیل دادند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان