تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ماجرای عجیب شکایت ویلموتس از ایران

فدراسیون فوتبال ایران ادعا می‌کند اول آنها بودند که از مارک ویلموتس شکایت کردند نه اینکه او ابتدا شکایت کرده است. مربی بلژیکی از ایران درخواست غرامت عجیبی کرده است.

ویلموتس

رویداد۲۴ بدون شک قرارداد ویلموتس با ایران یکی از عجیب ترین قراردادهای تاریخ فوتبال ایران است. او و دستیارانش دو میلیون یورو گرفته اند و باز هم پول سنگینی می خواهند.

مارک ویلموتس از ایران شکایت کرده. نامه شکایت 6 میلیون یورویی این مربی و کادرش به فدراسیون فوتبال رسیده است. کاترین ویلموتس همسر او نامه شکایت را تنظیم و به فیفا ارسال کرده است. همه نگران این پرونده هستند و اعتقاد دارند ممکن است ایران بازنده باشد. با این حال فدراسیونی‌ها تلاش می‌کنند تا خیال همه را راحت کنند. قرارداد ویلموتس و کادرش با فدراسیون فوتبال برای سه سال با ایران 8 میلیون یورو بود. آنها دو میلیون گرفته‌اند و 6 میلیون یوروی دیگر می‌خواهند. ویلموتس معتقد است فسخ قرارداد در شرایطی صورت گرفت که شرایط اضطراری بوده و ایران به تعهداتش عمل نکرده است. تلاش او و وکلایش این است به فیفا ثابت کنند آن بند سه ماه دستمزد به عنوان فسخ قرارداد، برای شرایط عادی است ولی او در شرایط اضطراری مجبور به فسخ شده است. ویلموتس اقدام دیگری هم کرده است. او معتقد است ایران این بنده سه ماه فسخ را به صورت مخفیانه در قرارداد گذاشته است، بنابراین از او کلاهبرداری شده است!

حالا فدراسیونی‌ها چیز دیگری می‌گویند. از تاج گرفته تا اعضای هیات رئیسه تاکیدشان این است قرارداد به نفع فدراسیون است. ابراهیم شکوری در این باره توضیح می دهد: «قرارداد بسته شده مشخص است. حالا آقای ویلموتس می‌گوید بند سه ماه غرامت را ندیده، چه ربطی به ما دارد. ایشان باید قرارداد را می خواند و امضا می‌کرد. فیفا هم ملاک قرارداد را قرار می دهم نه حرف ویلموتس را.»


بیشتر بخوانید: شکایت و درخواست غرامت ۶ میلیون یورویی ویلموتس به فدراسیون فوتبال رسید


در این باره از صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال هم سوال کردیم. او درباره شکایت ویلموتس توضیح داد: «این شکایت در واقع مقابله به مثل با فدراسیون فوتبال است. این ما بودیم که ابتدا از ویلموتس شکایت کردیم. ایشان هم وقتی متوجه شد تصمیم گرفت مثلا مقابله به مثل کند و دست به شکایت بزند. شکایت او به جایی نخواهد رسید و مشکلی از این بابت وجود ندارد.» فدراسیون در تلاش است تا یک میلیون یورو از دو میلیون یورویی که به این مربی پرداخت کرده را بگیرد. باید دید به هدف شان می رسند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان