تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حال دریاچه ارومیه رو به بهبود است/ افزایش ۳ میلیارد مترمکعبی حجم آب موجود در دریاچه

حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در بهمن ماه سال جاری ۳.۴۶ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.
دریاچه ارومیه
رویداد۲۴ بر اساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۶۷ سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۳.۴۶ میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بیشتر بخوانید:
بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۷ بهمن ماه به ۱۲۷۱.۳۱ سانتیمتر از سطح دریا رسید، این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱۲۷۰.۶۴ سانتیمتر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۷ بهمن ماه سال جاری ۲۸۳۵.۲۳ کیلومتر مربع بود که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۲۱۶۲.۱۷ کیلومتر مربع کاهش و وسعت دریاچه نسبت به میانگین سال مشابه ۱۶۷۶.۶۹ کاهش یافته است.

لازم به ذکر است؛ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۷ بهمن ماه سال جاری، ۳.۴۶ میلیارد مترمکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۷۷ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۶.۰۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است؛ بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۷ بهمن ماه سال ۹۸ حدود ۱۲۷۱.۳۱ متر و وسعت دریاچه ۲۸۳۵ کیلومتر مربع را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ آغاز شده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دریاچه ارومیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
بارش سنگین برف در چند روز گذشته و ذوب اون در هفته های اینده کمک شایانی به افزایش تراز دریاچه خواهد کرد
نظرات شما
پیشخوان