تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۲۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۷۴ دلار و ۶۹ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، در حالی که امیدواری‌ها به اقدامات جهانی برای کاهش تاثیرات شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و از بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر فاصله گرفت، اما افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا مانع از افت بیشتر قیمت‌ها شد و فلز زرد را در مسیر ثبت افزایش قیمت هفتگی حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۷۴ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز به بالاترین رقم از ۴ فوریه یعنی ۱۵۷۷ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «بازار‌های بورس از احساس کاهشی حاکم بر بازار‌های مالی رهایی یافته و شروع به ترمیم کرده اند، زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد تاثیرات اقتصادی احتمالی ویروس کرونا هستند.» وی افزود، تقویت ارزش دلار نیز در افت قیمت طلا موثر بوده است.

ارزش سهام در بازار‌های آسیایی در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد و ارزش دلار آمریکا که همزمان با شیوع کرونا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده به بالاترین رقم در طی بیش از ۴ ماه گذشته رسیده است.

اما تحلیلگران معتقدند با توجه به رسیدن تعداد تلفات کرونا به حدود ۱۵۰۰ نفر و اضافه شدن حدود ۵۰۰۰ نفر دیگر به تعداد مبتلایان علاقمندی به خرید طلا همچنان وجود دارد. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۳ درصد رشد داشته است.

احتمال اینکه ویروس کرونا به اقتصاد جهانی لطمه بزند و همچنین انبساطی‌تر شدن سیاست پولی بانک‌های مرکزی جهان موجب شده تا بازار طلا برای سرمایه گذاران همچنان جذاب باقی بماند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان