تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۲۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، پس از آنکه شرکت اپل نسبت به کاهش درآمد خود به دلیل شیوع ویروس کرونا هشدار داد و ابعاد جدیدی از تبعات اقتصادی این ویروس را برملا ساخت، قیمت طلا تحت تاثیر رشد تقاضا برای سرمایه گذاری امن به بالاترین رقم ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از سوم فوریه یعنی ۱۵۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۸۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «بازار‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه امروز را با کاهش شاخص‌ها آغاز کرده اند. در حال حاضر سرمایه گذاران خیلی نگران تبعات اقتصادی ویروس کرونا و همچنین احساس حاکم بر بازار و تقاضای مصرف کنندگان هستند.»

وی افزود: «به دلیل اختلال در چین از ناحیه ویروس کرونا و کاهش تقاضا در بازار این کشور شرکت اپل اعلام کرده که سوددهی اش در سه ماهه نخست سال کاهش خواهد یافت؛ بنابراین جو حاکم بر بازار خودداری از ریسک پذیری است.»

اپل یکی از بزرگترین شرکت‌های غربی است که هدف این ویروس مرگبار قرار می‌گیرد.

این شرکت آمریکایی گفته مراکز مونتاژ گوشی‌های آیفون در چین فعالیت خود را از سر گرفته اند، اما روند از سرگیری تولید به کندی پیش می‌رود. همین مسئله سبب افت شاخص‌ها در بورس آمریکا و بازار‌های آسیایی شده است.

تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا ۹۸ مورد دیگر افزایش یافته، اما در عین حال تعداد موارد جدید ابتلا برای اولین بار از اوایل ماه ژانویه به زیر ۲۰۰۰ نفر رسیده است. چین همچنان بر فعالیت‌های محرک اقتصادی خود جهت جلوگیری از افت بیشتر اقتصاد خود ادامه می‌دهد. بانک مرکزی چین روز دوشنبه نرخ بهره وام‌های میان مدت را کاهش داد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان