تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: کرونا در قم کنترل شده است

قدیر همچنین تأکید کرد: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد الزاماً به کرونا مبتلا نیست، گفت: وضعیت قم هنوز به شرایط بحرانی نرسیده و قرنطینه شدن شهر شایعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: کرونا در قم کنترل شده استرویداد۲۴ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از آمادگی تمامی مراکز درمانی در قم خبر داد و گفت: بیماری کرونا در قم کنترل شده است و مردم نگران نباشند.

محمدرضا قدیر بعد از ظهر پنج‌شنبه در جمع مدیران رسانه‌های استان که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد گسترش بیماری آنفلوآنزا در قم بودیم و به همین دلیل بیمارستان کامکار به عنوان مرکز درمان این بیماری انتخاب شد، گفت: پس از مثبت اعلام شدن تست دو بیمار مبتلا به کرونا در قم اقدامات اولیه برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام شد.

وی ضمن توصیه به مردم برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، تأکید کرد: بیماری کرونا در قم کنترل شده است و مردم نگران نباشند و در صورت مشاهده تب، تنگی نفس و سرفه سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از آمادگی تمامی مراکز درمانی قم برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بیمارستان فرقانی و یک بیمارستان دیگر نیز در حال آماده سازی هستند؛ کادر پزشکی و درمانی ما با جدیت مشغول فعالیت هستند و هیچ گونه کمبود دارو و امکانات نداریم.

وی با بیان اینکه افراد مسن و بیماران ریوی بیشتر در معرض خطر هستند، تصریح کرد: طی روزهای آینده تجهیزات آزمایش برای تشخیص کرونا به قم منتقل خواهد شد تا انجام آزمایش‌ها در استان و با سرعت بالاتری انجام شود.

قرنطینه شدن شهر قم شایعه است

قدیر همچنین تأکید کرد: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد الزاماً به کرونا مبتلا نیست، گفت: وضعیت قم هنوز به شرایط بحرانی نرسیده و قرنطینه شدن شهر شایعه است.

وی از کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی طی امروز خبر داد و گفت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی مدارس، ادارات و مراکز پرجمعیت با مدیریت استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه از مردم خواست از حضور در مرکز پرجمعیت و دارای ازذحام بالا پرهیز کنند و در صورت ضرورت از خانه خارج شوند؛ همچنین دست‌های خود را مرتب با صابون و مواد ضدعفونی کننده بشویند زیرا مهمترین شیوه انتقال از طریق دست‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه مردم در مواجهه با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند مراقب باشند و از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: با رعایت نکات بهداشتی مشکلی نخواهیم داشت.

همیشه نیاز به استفاده از ماسک نیست

قدیر در ادامه تأکید کرد همیشه نیاز به استفاده از ماسک نیست و فقط باید در مراکز پرجمعیت از آن استفاده شود زیرا ماسک بعد از مدتی به محل تجمع ویروس تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه‌های قم، گفت: با سازمان صمت هماهنگی شده که به زودی ۴۰۰ هزار ماسک در داروخانه‌های این استان توزیع شود و کمبود ماسک نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به مردم توصیه کرد به شایعات توجه نکرده و فقط اخبار و اطلاعات را از مراجع رسمی و مراکز خبری معتبر پیگیری کنند.

وی در پایان از مردم خواست در صورت هرگونه سوال در مورد ویروس کرونا با شماره‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳ و ۳۶۶۲۰۹۹۹ و ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ تماس بگیرند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان