تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

اولین مورد ابتلا به کرونا در عراق یک ایرانی است

امروز (دوشنبه) عراق رسما نخستین ابتلا به کروناویروس جدید در این کشور را تایید کرد، اما نکته جالب این ماجرا این است که این فرد یک دانشجوی ایرانی است.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ اداره بهداشت و درمان نجف امروز دوشنبه اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به کروناویروس جدید که یک "دانشجوی ایرانی" است در این استان مشاهده شد. طبق بیانیه این اداره این فرد پیش از تصمیم این کشور برای بستن مرزهای خود وارد کشور شده بود و هم اکنون در قرنطیه قرار گرفته است.

به نقل از السومریه عراق، اداره بهداشت و درمان نجف در بیانیه ای اظهار داشت؛ که نتایج آزمایش های صورت گرفته امروز نشان داد که یک دانشجوی ایرانی علوم دینی که قبل از تصمیم دولت عراق برای بستن مرزهای خود با ایران وارد کشور عراق شده بود مثبت بود.


بیشتر بخوانید: ترکیه: اگر ایران قم را قرنطینه می‌کرد نیازی به بستن مرزها نبود


این اداره توضیح داد که این مورد ابتلا هنگامی کشف شد که تیم های بهداشتی از مسافران و دانشجویان علوم دینی خارجی در محل اقامت آنان در حال گرفتن آزمایش بودند. در این جریان بود که این تیم های بهداشتی به این فرد مشکوک می شوند و وی را به بیمارستان منتقل می کنند تا آزمایشات دقیق تری از وی به عمل آید. به همین دلیل وی در وضعیت قرنطینه قرار گرفت و آزمایشات مخصوص بر روی وی صورت گرفت که نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این آزمایشات نشان داد که وی حامل کروناویروس جدید است.

با این حال در این بیانیه اشاره ای به اطلاعات شخصی این فرد نشده است و معلوم نیست که این فرد از چه شهری به عراق عزیمت کرده است.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان