تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

نخست‌وزیر ژاپن مدارس را به دلیل شیوع کرونا تعطیل کرد

خبرگزاری کیودوی ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد، نخست‌وزیر این کشور دستور داد برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، همه مدارس برای چند هفته تعطیل شوند.

نخست‌وزیر ژاپن مدارس را به دلیل شیوع کرونا تعطیل کردرویداد۲۴براساس این گزارش، آبه شینزو نخست وزیر این کشور به مدیران مدارس سراسر این کشور دستور داد تا با آغاز هفته تحصیلی از روز دوشنبه دوم مارس (۱۲ اسفند) برای چندین هفته مدارس را به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل کنند.

وی در این خصوص گفت: از آنجایی که دولت بیش از هر چیز به سلامت و امنیت فرزندان کشور می اندیشد برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا چاره ای نداریم مگر اینکه مدارس کشور را تا اطلاع ثانوی برای هفته ها تعطیل کنیم".

نخست وزیر ژاپن در بخش نامه ای که در این خصوص صادر کرد نوشت: از مداری مدارس ابتدایی، متوسطه و دبیرستان می خواهیم در این مرحله از آغاز هفته آینده تا آغاز تعطیلات بهاری که از آخر ماه مارس آغاز می شود مدارس را کاملا تعطیل کنند".

نخست‌وزیر ژاپن مدارس را به دلیل شیوع کرونا تعطیل کرد

براساس این گزارش، بسیاری از مدارس ابتدایی و متوسطه (در سطح پیش از دبیرستان) در جزیره شمالی هوکایدو از پنجشنبه قبل به مدت یک هفته تعطیل شده بود اما با ابلاغیه جدید نخست وزیر این کشور همه مدارس این کشور فعالیت های آموزشی خود را از هفته آینده به مدت چندین هفته متوقف می کنند.

در عین حال مسئولان شهر اوزاکا نیز قبلا اعلام کرده بودند که از روز شنبه گذشته به مدت دو هفته همه کودکستان ها و مدارس ابتدایی و دوره اول دبیرستان های این شهر را تعطیل می کنند.


بیشتر بخوانید: چین اماکن عمومی را مهروموم می‌کند


نخست وزیر ژاپن پیشتر حتی به نهادهای و سازمان های دولتی دستور داده بود در ساعات کاری به ویژه در اوج اوقات تراکم کاری از نیروهای خود بخواهند فعالیت حرفه ای خود را به صورت دورکاری از منازل ادامه دهند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ژاپن ، ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان