تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
فراهانی طی تذکری به دولت مطرح کرد:

مشکلات شهرداری برای مقابله با کرونا/ دولت لوازم بهداشتی استاندارد برای کارکنان حمل و نقل عمومی تامین کند

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران طی تذکری به دولت خواستار تامین مواد ضدعفونی کننده استاندارد برای پاکسازی سطوح مترو، اتوبوس و مترو شد.
مشکلات شهرداری برای مقابله با کرونا
رویداد۲۴ مجید فراهانی، ر ضمن تشکر از سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: این سازمان فعالیت‌های متعددی را در تضمین سلامت مردم انجام می‌دهد و مرتبا تلاش می‌کند تا با ضدعفونی کردن اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مخاطرات را کاهش بدهد.
 
او افزود: تذکری به سازمان برنامه و بودجه کشور دارم. علی رغم تلاش‌های زیادی که انجام شده است به شدت با کمبود مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی مترو و تاکسی و اتوبوس‌ها رو به رو هستیم.
 
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به شدت با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل زحمتکش اتوبوسرانی و تاکسیرانی رو به رو هستیم. همانگونه که می‌دانید در شهر تهران ۶۰۰۰ اتوبوس و ۱۲۰۰ واگن مترو داریم که این‌ها شبانه ضدعفونی می‌شوند و بر اساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره برداری مترو ذخیره مواد ضدعفونی کننده تمام شده است و از موادی استفاده می‌شود که استاندارد نیست و علی رغم پیگیری‌ها، دولت در تامین مواد ضدعفونی کننده استاندارد برای شرکت بهره برداری مترو و اتوبوسرانی وظیفه خود را انجام نداده است.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ضمن نگرانی از وضعیت رانندگان تاکسی و اتوبوس عنوان کرد: این عزیزان در جهت دریافت ماسک و دستکش و وسایل حفاظت حداقلی از خودشان با مشکلاتی رو به رو هستند.
بیشتر بخوانید:
او ادامه داد: این‌ها اقشار زحمتکشی هستند که با حداقل حقوق در سطح شهر زحمت می‌کشند. ما اگر نتوانیم به میزان لازم از آن‌ها محافظت کنیم در معرض آسیب جدی هستند و وسایل نقلیه آن‌ها هم سبب انتقال ویروس می‌شود.
 
فراهانی طی تذکری به دولت اظهار کرد: خواهشی که دارم این است جناب آقای نوبخت تامین اعتبار کنند و هر چه زودتر این اقلام تهیه شود. ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای تاکسی و مترو و اتوبوس در دسترس قرار بگیرد و رانندگان این وسایل نقلیه بتوانند از حداقل امکانات بهره‌مند شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان