تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکومیت کشتار مردم هند؛

دولت هند حقوق ۱۸۰ میلیون مسلمان را حفظ کند

کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت کشتار بی رحمانه مسلمانان هند توسط هندو‌های افراطی، اعلام کرد: دولت هند باید حقوق ۱۸۰میلیون مسلمان را حفظ کند.

دولت هند حقوق ۱۸۰ میلیون مسلمان را حفظ کندرویداد۲۴ ‌سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این کمیسیون از دولت هند خواسته به مسئولیت خود عمل کند و حقوق ۱۸۰ میلیون مسلمان را حفظ کند.

سید حسین نقوی حسینی، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از همه نهادهای بین المللی و کشورها وسازمان های اسلامی به ویژه وزارت امور خارجه انتظار دارد هراقدام لازم برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در هند را انجام دهند.

خشونت ها در دهلی نو

خشونت ها در دهلی نو از روز یکشنبه پس از آنکه معترضان به اصلاح قانون شهروندی هند اقدام به مسدود کردن خیابان در نزدیکی ایستگاه مترو جعفر آباد واقع در شمال شرق دهلی نو کردند آغاز شد.

کاپیل میشرا یک رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) از طرفداران این حزب خواست تا در حمایت از این اصلاحات قانون شهروندی در این منطقه حضور یابند، اما پس از اجتماع گروه زیادی از مردم که اکثر آنها چهره خود را پوشانده بودند، حامیان اصلاحات قانون شهروندی با چوب، سنگ، چاقو و اسلحه به سوی مخالفان اصلاحات قانون شهروندی هند هجوم بردند.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این اعتراضات به سرعت به یک درگیری میان گروه های هندو و مسلمان تبدیل شده و در مواردی پلیس دهلی نیز همراه با گروه های هندو، به جمع کردن سنگ جهت حمله به گروه های مسلمان کمک کرده اند؛ اگرچه پلیس دهلی اتهامات علیه خود را رد کرده است.


بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: دولت هند در مقابل هندو‌های افراطی بایستد


اصلاح قانون شهروندی هند در تاریخ ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.

اما گروه های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان