تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
نماینده مردم رشت:

گیلان از وضعیت قرمز کرونا عبور کرده، آقای شمخانی به داد ایران برسید/ حکم کسی که در قم نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود چیست؟

نماینده مردم رشت در توئیتی نوشت: وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا از قرمز هم عبور کرده است.

رویداد۲۴ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس در توئیتی نوشت: آقای شمخانی جناب عالی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هستید به داد ایران برسید! وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا از قرمز هم عبور کرده است. تخت برای بستری و کادر درمانی تازه نفس سالم و ماسک مخصوص و لباس محافظ و دارو نداریم! تو را به خدا به فکر ایران . ایرانی باشید.

وضعیت قرمز کرونا در گیلان

حکم کسی که در قم ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها و پیشگیری‌ها شد، چیست؟

غلامرضا حیدری، نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامه دادستان کل کشور به وزیر بهداشت که در آن آمده است: «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است»؛گفت: کسی که در قم مانع ایجاد محدودیت‌ها شد و نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود، حکمش چه می‌شود؟

او ادامه داد: گروهی فکر می‌کردند در هیچ حالی نباید تخفیفی قائل شد. انگار که کفر می‌شود، کفری که حکمش اعدام است. اما سلامت مردم مهم است و با خیالات نمی‌توان سلامت مردم را به بازی گرفت. در هر حال علما قبول کردند که برخی از نماز جماعت‌ها و نماز جمعه تعطیل شود اما برخی نه.

گیلان از وضعیت قرمز کرونا عبور کرده، آقای شمخانی به داد ایران برسید /حکم کسی که در قم نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود چیست؟

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: شیوع کرونا از قم شروع شد و باید از قوه قضاییه مطالبه شود که حکم کسی که مقاومت کرد و نگذاشت پیشگیری‌ها و محدودیت‌ها برای اماکن عمومی زودتر شروع شود چیست؟ نمی‌خواهند حداقل از کسانی‌ که ابتدا مانع ایجاد محدودیت‌ها شدند سوال و جواب کنند؟ آن هم در شرایطی که تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا ایجاد محدودیت برای حضور در اماکن عمومی است.

حیدری با اشاره به احتکار ماسک و... به دست عده‌ای بعد از شیوع کرونا گفت: این افراد بیمار روانی هستند. برخی بیمارند و مکیدن خون مردم با احتکار و گران کردن را بر خودشان مجاز می‌دانند. ما در برخی از حوادث دروغ گفتیم. واقعیات در خصوص شیوع کرونا هم با تاخیر اعلام شد که این موضوع هم بی‌اعتمادی را تشدید می‌کند، اما این دلیل بر آن نیست که احتکار، گران‌فروشی و چپاول کنیم. قطعاً می‌توانستند زودتر در قم محدودیت‌هایی را اعمال، رفت‌وآمدها را کنترل و اطلاع‌رسانی عمومی کنند.

سران قوا برای مهار کرونا وارد عمل شوند

علی نوبخت، موضوع شیوع ویروس کرونا را از اساس یک موضوع پزشکی دانست و گفت: با وجود کمبود امکانات و لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی، جامعه پرستاری و پزشکی و مقامات وزارت بهداشت در حال جانفشانی و فداکاری برای مقابله با این ویروس منحوس هستند.

وی به ابعاد غیرپزشکی، اجتماعی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: جریانات غیرپزشکی بر برنامه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا سایه افکنده است و مانع مهار این بیماری می‌شود.

وی، لزوم ایجاد ستاد بسیج اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم را متذکر شد و گفت: وقتی از مردم خواسته می‌شود که از خانه بیرون نیایند، این تکلیف برای شورای تامین استان‌ها ایجاد می‌شود که بلافاصله به فکر تامین مایحتاج مردم بیافتند و معیشت و غذا و وسایل مورد نیاز آنها را تامین کنند.

گیلان از وضعیت قرمز کرونا عبور کرده، آقای شمخانی به داد ایران برسید /حکم کسی که در قم نگذاشت کرونا در نطفه خفه شود چیست؟

عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خروج مردم برای تامین مایحتاج خود را به خاطر مهیا نبودن زمینه‌های تامین آن از سوی شورای تامین استان‌ها را عامل گسترش کرونا دانست و افزود: خواهش من این است که سران سه قوه به این مساله ورود کنند زیرا  این موضوع هم به قوه مقننه، هم مجریه و هم قوه قضائیه مربوط است. دولت به تنهایی قادر به مهار ویروس کرونا نیست و حل این بحران نیازمند ورود سران قوا و حتی نیروهای مسلح است.

معاون درمان پیشین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه من مساله کرونا را فراتر از مسائل پزشکی می‌بینم و مسئله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و قضایی است، تاکید کرد: احساس می‌کنم موضوع جدی گرفته نشده است. همانطور که زیاد جلوه دادن موضوع کرونا و ترساندن مردم ظلم است به نظر من سهل انگاری و کم‌اهمیت جلوه دادن آن هم ظلم است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
در این مملکت بهش پست و مقام می دهند!
تال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
جالب اينجاست كه با اين شرايط بحراني اداره ما حالت عادي رو از امروز در پيش گرفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
1
خدارو شکر به جان خودتون افتاد ویروس
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
1
من از زمان شیوع بیماری کرونا مدام گفتم مراوده با چین و پروازها رو لغو کنید و حتی المقدور افرادی که از چین میان دو هفته در قرنطینه بمونن و کنترل زیادی بروی هواپیماها و افرادی که از چین میان بشه منتها مدیران و دولت چنین کاری نکردند تا اینکه در قم دو نفر مشخص بود که به کرونا مبتلا شدند در حالیکه اگه سریعا اعلام میشد و قم قرنطینه میشد همه افرادی که در قم احتمال ابتلا داشتند ظرف دو هفته شناسایی و درمان میشدند و این بیماری در قم خفه میشد ولی چنین نکردند و افراد الوده از قم به استان مرکزی کاشان تهران و گیلان راه یافتند و ازونجا هم در کل ایران و کشورهای منطقه پخش شد
مشخص نیست در کشوری که جمهوری هست و رئیس دولتش شخص رئیس جمهور چرا باید شخص تولیت استان حضرت معصومه و رئیس اطالاعات سپاه درمورد قرنطینه نشدن قم نظرشونو تحمیل کنند؟
چرا در این مورد نظر رئیس جمهور و وزارت بهداشت نظری ازشون خواسته نشد؟ مجلس و نمایندگان مجلس چرا با تصویب فوریتی نسبت به قرنطینه شدن قم اقدام نکردند؟چرا دادستان قم و دادستان کل کشور و رئیس قوه قضائیه دستوری نداد؟چرا سخنان کارشناسان پزشکی و هشدارهای اونها جدی گرفته نشد؟
شما قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که موظف به حفظ جان و مال و ناموس مردم هست رو نقض کردید علاوه بر نقض قانون اساسی اساس جمهوری رو هم زیر سوال بردید بلکه ضربه ای بر پیکره اسلام هم زدید
جواب فوتیها و خانواده های اونها و عذاب مردم رو کی خواهد داد؟بسیاری از اصناف چون هتلها و مسافرخانه ها و رستورانها و اصناف دیگه بعد از رکود 6 ماهه فصول سرد چشم به تعطیلات عید نوروز داشتند حال بگذریم از استرس مردم و ضربه بزرگ به توریسم ایران و خراب شدن عید و مسافرت مردم
از نظر من اینان که موجب این بلایا شدند عوامل و نفوذیهای دشمن هستند و ماموریتشون ضربه به ایران و ایرانی بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
کی بوده مگه یک نفر بود
نظرات شما
پیشخوان