تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

صالحی امیری: در24 خرداد 92 گفتمان اعتدال را فریاد زد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: جامعه خسته از افراط و تفریط و تشنه ثبات و آرامش، در حرکتی انقلابی در 24 خرداد 92 گفتمان اعتدال را فریاد زد و تصمیم گرفت کشور در مسیر درست و واقعی توسعه قرار گیرد.
رویداد۲۴- سید رضا صالحی امیری دوشنبه شب در مراسمی با عنوان ' اجتماع بزرگ حماسه سازان انتخابات 24 خرداد 92 ' در شهرستان تنکابن، با بیان این که دولت تدبیر و امید ویرانه ای را از دولت گذشته تحویل گرفت و اکنون درحال آواربرداری است، افزود: ثبات و آرامش مهمترین نیاز امروز ایران اسلامی است و باید همه آحاد جامعه در این مسیر گام های موثر بردارند.
وی اظهارکرد: صداقت و شفافیت با مردم ، پاسخگو بودن در برابر ملت پرسشگر و تغییر ریل توسعه کشور از ناکجاآباد به سوی اهداف بلند سند چشم انداز ، از دستاورد های دولت تدبیر و امید است که باید به آن افتخار کرد.
مشاور عالی رئیس جمهوری گفت: پس از انقلاب گردش قدرت در نظام جمهوری اسلامی در قالب گفتمان های مختلف شکل گرفت و اگر اینگونه نبود همچون نظام فاسد پهلوی دچار استبداد و فساد می شدیم.
صالحی امیری به گفتمان ارزش ها در اوایل انقلاب اشاره کرد و بیان داشت : گفتمان ارزش ها که در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب شکل گرفت ، توانست جنگ را اداره کند و ایران اسلامی را از تجاوز دشمن نجات دهد.
وی خاطر نشان کرد : گفتمان هشت ساله سازندگی بخش زیادی از خرابی های ناشی از جنگ را برطرف کرد و کشور در مسیر توسعه قرار گرفت و پس از آن گفتمان اصلاحات بر مبنای کرامت انسانی و بر اساس اصل پذیرش مشارکت ملی در کشور ایجاد شد.
مشاور عالی رئیس جمهوری با اشاره به گفتمان مبتنی بر عدالت دولت گذشته ، تصریح کرد : از شاخصه های عدالت می توان به قانون محوری ، نفی فساد و اخلاق محوری نام برد که متاسفانه در دولت گذشته هیچ یک از این شاخصه ها وجود نداشت و بلکه عکس آن به وفور در دولت گذشته دیده شد
صالحی امیری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دوران انتخابات سال 92 کمترین امکانات و منابع مالی را در اختیار داشت ، افزود: دولت تدبیر و امید با گفتمان اعتدالگرایانه و با رویکرد شفاف و صادقانه توانست قلب های مردم را به دست آورد و آنها را که از فریب ، ریا و ظاهرسازی ها خسته شده بودند به سوی خودش جذب کند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: جامعه ایرانی از عرصه پوپولیسم عبور کرده و در مسیر انتخاب آگاهانه حرکت می کند و کسی که نتواند به مردم پاسخ روشن و شفاف بدهد باید برود.
وی نجابت دولت روحانی را در عدم افشاگری دانست و خاطر نشان کرد : اگر مجموعه شرایط ناگوار و نابهنجار دولت گذشته برای مردم بازگو شود مردم ساکت نخواهند نشست.
مشاور عالی رئیس جمهوری گفت : امروز عده ای که باید در برابر ظلم و فساد ایجاد شده در دولت گذشته پاسخگو باشند ، طلبکار شده اند و خود را مبرا و پاک از این مسائل می دانند.
صالحی امیری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با یک پنجم درآمد نفتی دولت گذشته کشور را اداره می کند ، افزود : سخت ترین دوران اداره کشور بعد از جنگ تحمیلی در سال 94 بود که دولت توانست با صبوری و خویشتنداری از این شرایط سخت عبور کند.
وی با بیان اینکه رسانه ملی امکان ارتباط بین دولت با مردم را فراهم نمی کند ، یادآور شد : دولت به دلیل عدم همکاری رسانه ملی دچار اختلال ارتباطی با جامعه شده و زبان گویا برای بیان مطالبش ندارد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تاکید کرد : نخبگان جامعه حلقه واسط بین دولت و ملت هستند و باید صدای دولت را به گوش آنها برسانند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین شب گذشته در همایش بزرگداشت 24 خرداد حامیان دولت تدبیر و امید در مسجد النبی (ص) رامسر گفت: هیچ کس نمی تواند جلو اراده مردم رابگیرد ، ملت قیم نمی خواهد وگردش قدرت درکشور ضرورت انکارناپذیر است.
صالحی امیری افزود:دولت در داخل کشور تلاش کرد تا عقلانیت را جایگزین افراط ، تخریب و انتقام کند.
مشاورعالی رئیس جمهوری بیان داشت: عده ای درتلاش هستند تا چوب لای چرخ دولت بگذارند وهرگونه اشکالی را بزرگ کنند اما دولت خود را وارد حاشیه نمی کند و تنها به دنبال حل مشکلات مردم است.
وی افزود : این دولت از مقدسات سوء استفاده نمی کند ، به مردم دروغ نمی گوید و صادقانه و شفاف درکنار مردم است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کتابخانه ملی
نظرات شما
پیشخوان