تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

همه ورزشکاران مشهوری که به کرونا مبتلا شدند/ ویروسی که از جنگ بیشتر روی ورزش تاثیر گذاشته

این چند روز برای ورزش جهان به خصوص فوتبال روز عجیبی بود. چراکه از ابتدای صبح جمعه خبر ابتلای چندین ورزشکار به ویروس کرونا دنیای فوتبال را تحت‌تاثیر خودش قرار داد.

ویروس کرونا

رویداد۲۴  صبح روز جمعه برای طرفداران فوتبال با خبر عجیب ابتلای میکل آرتتا، سرمربی تیم آرسنال و هادسون اودوی مهاجم تیم فوتبال چلسی به ویروس کرونا آغاز شد. این اخبار در ابتدای صبح به شدت جامعه ورزش دنیا را تحت‌تاثیر قرار داد. در حالیکه ابتدا باشگاه آرسنال با انتشار بیانیه‌ای از اعلام رسمی مبتلا شدن آرتتا خودداری کرد، اما هادسون اودوی مهاجم جوان چلسی خودش با انتشار ویدیویی خبر مرتبط را تایید کرد تا حالا جمع فوتبالی‌های سرشناس مبتلا به کرونا به عدد شش رسیده باشد. این داستان تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی خود میکل آرتتا با انتشار پیامی از مردم بابت همدردی‌های‌شان تشکر کرد و از همه خواست تا کنار همدیگر این بیماری را شکست دادند.ویروس کرونا

پیش از این در فوتبال انگلیس خبر قرنطینه شدن اعضای تیم آرسنال و لغو بازی این تیم با منچسترسیتی منتشر شده بود. همچنین بازی روز شنبه توپچی‌ها مقابل برایتون هم لغو شد. البته که خبر قرنطینه شدن اعضای تیم اورتون هم ساعاتی بعد منتشر شد و چند ساعت بعدتر خبر تعطیلی کلی همه بازی‌های فوتبال در کشور انگلیس به صورت رسمی اعلام شد تا به طور قطعی همه بازی‌ها در همه کشور‌ها لغو شده اعلام شوند. در ایتالیا، اما داستان کمی عجیب‌تر است. سه شب پیش باشگاه یوونتوس رسما اعلام کرد که دنیله روگانی مدافع این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده. قرنطینه شدن اعضای تیم فوتبال یوونتوس به خصوص رونالدو هم از پیامد‌های ابتلای روگانی به کرونا بود. این، اما پایان داستان عجیب کرونا در ایتالیا نبود. باشگاه سمپدوریا هم روز پنجشنبه خبر ابتلای گابیادینی مهاجم خودش به ویروس کرونا را تایید کرد. داستان جایی برای فوتبال ایتالیا و به خصوص سمپدوریایی‌ها تلخ شد که نمونه چند بازیکن دیگر هم مثبت اعلام شد. آلبین اکدال، مورتن ثورسبی، عمر کولی و آنتونیو لاگومینا دیگر بازیکنان سمپدوریا بودند که تست کرونای آن‌ها مثبت شد و تازه‌ترین ورزشکاران مبتلا به این بیماری هستند. این پایان داستان پخش شدن کرونا در بین تیم‌های معتبر ایتالیایی نبود. طی دو روز اخیر تست کرونای جرمن پتزلا، پاتریک کوترونه و دوشان ولاهوویچ بازیکنان تیم فیورنتینا نیز مثبت اعلام شد و حالا اعضای این تیم ایتالیایی هم درگیر بیماری هستند. در این بین شایعه ابتلای پائولو دیبالا آرژانتینی به کرونا نیز مطرح شد که در نهایت چنین ادعایی توسط یووه‌ای‌ها رد شد.ویروس کرونا

سه فوتبالی سرشناس دیگری هم که تا به امروز ابتلای‌شان به کرونا رسما اعلام شده مربوط به فوتبال آلمان هستند. تیمو هوبرس و جیمز هورن دو بازیکنی هستند که در تیم هانوفر بازی می‌کنند و به ویروس کرونا مبتلا شدند. این دو بازیکن در بوندسلیگا ۲ بازی می‌کنند، اما پای کرونا به بوندسلیگا۱ هم باز شده. لوکا کیلیان مدافع ۲۰ ساله آلمانی تیم پادربورن هم یکی از مبتلایان به ویروس کرونا است.
بیشتر بخوانید: کمک رونالدو به بیماران کرونایی شایعه بود!
پای ویروس کرونا، اما فقط به فوتبال باز نشده. چند روز پیش خبر ابتلای تری تامکینز بسکتبالیست باشگاه رئال‌مادرید باعث شد مسئولان این باشگاه تمامی تیم‌ها در تمامی رده‌های سنی را قرنطینه کنند. لغو شدن بازی‌های لالیگا تا چند هفته آینده و لغو بازی رئال‌مادرید و منچسترسیتی هم از پیامد‌های ابتلای تامکینز به کرونا بود. جدا از لغو بازی‌ها در اسپانیا و قرنطینه شدن اعضای باشگاه رئال مادرید روز گذشته اولین فوتبالیست معروف مبتلا به کرونا در لالیگا شناخته شد. ایزکوئیل گارای مدافع تیم والنسیا خودش با انتشار پستی در اینستاگرام خبر ابتلا به کرونا را تایید کرد. همچنین بعد از گارای جاناتاس بازیکن تیم فوتبال الچه دومین بازیکن لالیگاست که تا این لحظه به بیماری کرونا مبتلا شده.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان