تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش‌بینی ستاد ملی ویروس کرونا از چگونگی شیوع این بیماری: ایران تا تابستان درگیر است

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی و تحلیل ستاد ملی ویروس کرونا از چگونگی شیوع این بیماری را اعلام کرد و گفت: براساس برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس است و میزان مداخله دولت و محدودیت‌ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴ پرویز کرمی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پست اینستاگرام خود درباره پیش بینی و تحلیل ستاد ملی ویروس کرونا از چگونگی شیوع این ویروس تا خرداد ماه مواردی را در پنج سناریو نوشت که در زیر می خوانیم.

 

« سناریوی اول:
بدون هیچ مداخله ای از سوی دولت که می تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود ۱۱ هزار نفر برسد.


سناریوی دوم:
صرفا اطلاع رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر ۲۳ هزار نفری را نشان می دهد.


سناریوی سوم:
مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع رسانی نرخ مرگ و میر تا ۱۷۶۰۰ نفر است.


بیشتر بخوانید: شکست‌های پیاپی مردم را تقدیرگرا کرده است/ در اوج بحران ویروس کرونا مردم سفرشان را ترک نمی‌کنند



سناریوی چهارم:
مداخله متوسط دولت شامل فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به ۱۱ هزار نفر رسانده است.


سناریوی پنجم:

مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت تر مانند ممانعت از جابهجایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود ۷۷۰۰ نفر رساند.


همچنین برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس می داند و میزان مداخله دولت و محدودیت ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می کند.

 
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
خدا مرگ کسایی،که تعلل،کردن و میکنن رو برسونه،
نظرات شما
پیشخوان